Wpis z mikrobloga

#programowanie #pytanie Mirkowi programiści, jest taka sprawa. Mam jakieś podstawy C++ opanowanie (1 tom Symfonii) i jestem na pierwszym roku informatyki. C++ uczyłem się sam, ale trochę już minęło odkąd ostatnio coś zrobiłem w tym kierunku - wiadomo, najdłuższe wakacje w życiu, wcześniej matura, itd. No, a teraz wlewają mi do głowy Pascala, który przyda mi się tak samo, jak historia sztuki, z której też mam wykłady. Nie mam zamiaru tracić roku tylko na język, którego nigdy nie wykorzystam, dlatego mam pytanie - przerobić Symfonię do końca i brać się poważniej za C++, czy np. pójść w jakąś Javę pod Androida, czy coś innego? W czasie studiów chcę wziąć się za naukę samodzielnie konkretnie, bo papierek mi się pewnie nie bardzo przyda, jeśli będę miał umiejętności wyniesione tylko z uczelnie w zakresie programowania. Zatem, jakie są teraz trendy, jeśli chodzi o języki programowania? Jest sens brać się od zera za aplikacje na platformy mobilne, czy rynek jest nie warty zachodu? Nie jestem w temacie za bardzo, dlatego pytam Was. :)
  • 24
@Ricz: Popatrz może tylko na oferty pracy dla programistów na pracuj.pl czy gumtree.

Pełno jest ofert dla programistów java, .net, dla c/c++ też. I nie czekaj z szukaniem roboty do końca studiów, tylko staraj się łapać chociaż jakieś staże czy zlecenia od razu.

Przejdź się też na targi pracy (np. kariera IT organizowane przez http://careercon.pl/) i sam popatrz kto oferuje pracę i jakie mają wymagania.

Gotowej odpowiedzi na to o co
@Ricz: jeżeli chcesz zacząć pracować na studiach to cieżko będzie coś znaleźć w C++. Natomiast ja na Twoim miejscu douczyłbym się jeszcze C++, a potem wziął za C# bądź Java. Jak zrozmiesz dobrze obiektowość, to już będzie łatwo.
No, a teraz wlewają mi do głowy Pascala, który przyda mi się tak samo, jak historia sztuki, z której też mam wykłady.


@Ricz: Skąd wiesz? Rynek programistów Pascala jest mały, ale intratny - w latach 90. powstało sporo aplikacji w Pascalu i nadal są rozwijane.