Wpis z mikrobloga

@mamut2000: Pięknie się rozwijają, chociaż wciąż równe zero działających w kraju z dykty i kartonu ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Tylko nie wiem czemu teslom pozwalają się ładować, skoro tamci mają swoją piaskownicę do której nikogo nie wpuszczają to na dobrą sprawę Ionity też mogłoby ograniczyć dostęp tylko do aut produkowanych przez udziałowców tego konglomeratu. Na szczęście są otwarci dla wszystkich i tutaj PR-owo mocno wygrywają z teslą.
  • Odpowiedz
Tylko nie wiem czemu teslom pozwalają się ładować, skoro tamci mają swoją piaskownicę do której nikogo nie wpuszczają to na dobrą sprawę Ionity też mogłoby ograniczyć dostęp tylko do aut produkowanych przez udziałowców tego konglomeratu.


@Stashqo: Za pozno na takie ruchy. Brak mozliwosci ladowania wlasnego samochodu na nie-teslowej ladowarce nie zniecheci nikogo do zakupu Tesli, a zniecheci skutecznie do uzywania nie-teslowej ladowarki.
  • Odpowiedz
@mamut2000: Mnie do zakupu zniechęca między innymi polityka tesli w sprawie superchargerów, ale jak napisałem na szczęście w Ionity są otwarci na wszystkich (choć ceny są zaporowe dla aut spoza konglomeratu).
  • Odpowiedz
Tesla też musi pozwalać na nowych ładowarkach, to jakieś regulacje EU chyba.


@wrzesien: Z tego co się orientuję to chcą budować kolejne sc z dofinansowaniem od eu i dlatego będą musieli je udostępniać wszystkim. Stąd pewnie ta zapowiedź ogólnego otwarcia bo jakby jeszcze mieli dzielić nowe/stare i ludzie musieliby sprawdzać przed ładowaniem kiedy powstała ładowarka to już byłby totalny chaos.
  • Odpowiedz
@wrzesien: Taaa o ile kręcisz się wkoło komina lub na stałych trasach to jeszcze ujdzie, ale spróbuj Europę przejechać, paranoja. Zupełnie tego nie rozumiem. W każdej ładowarce jest prąd, wystarczyłoby postawić terminale płatnicze, nawet jeden obsługujący wszystkie stanowiska i sprawa załatwiona. O dziwo nie ogarnęli tego w żaden rozsądny sposób nawet w Norwegii czy Szwecji gdzie na każdej stacji benzynowej płacisz za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze, ale ładowarki na tych samych
  • Odpowiedz
@Stashqo: Właściwie z czasem to jest coraz mniejszy problem, im nowsze auto tym większy zasięg. Między tym a pandemią to może 5 razy się ładowałem poza domem od roku.
  • Odpowiedz
wow, nie ma to jak propaganda sukcesu, dajac mapke pokazaujaca ze punkty sa naprawde obok siebie. moze przybliz z 10 razy by pokazac ze kazdy punkt jest 700 km od siebie? LMAO
  • Odpowiedz
@xan-kreigor: Nie wiem gdzie jest ten mityczny, ale prawdziwy prad jest w gniazdku. Przecietny Polak gdyby przesiald sie z samochodu spalinowego na elektryczny zaplaci za prad polowe tego co za paliwo.
  • Odpowiedz
@xan-kreigor: jeszcze przyjdzie czas, kiedy będzie droższy od sztampowej benzyny ( ͡ ͜ʖ ͡).

Osobiście nie wierzę w to, że kiedykolwiek auta elektryczne wyprą spalinowe (w sensie, że będą stanowiły większość) o ile te drugie nie zostaną całkowicie zakazane ( ͡ ͜ʖ ͡). Całkowicie powtarzam.
Nawet jeśli całkowicie zakażą poruszania się po drogach autami spalinowymi (włącznie z tranzytem no bo bądźmy
  • Odpowiedz
Dla porównania, liczba stacji paliw największych sieci w Europie (2018 rok) - dystrybutorów nikt nie liczy (:
Total – 8200 stacji
Shell – 7800 stacji
BP – 7000 stacji
ExxonMobil – 6100 stacji
Eni – 5500 stacji
Repsol – 4700 stacji
Q8 – 4600 stacji
Avia – 3000 stacji
PKN Orlen – 2800 stacji
Circle K 2700 stacji
  • Odpowiedz