Wpis z mikrobloga

#informatyka #komputery
Witam,
jadąc na 15-letnim sprzęcie powoli rozmyślam nad kupne-znaczy się budową nowej machiny. Jestem dość zielony w tych tematach, ale jak narazie to już ogarniam różnice między AMD czy Intelem (bad pokerface). Mam bzika na punkcie RGB, ale bez przesady, ma to być tylko delikatny efekt wizualny, ponieważ cały nowy sprzęt będzie oszklony. W oko wpadły mi pod tym względem płyty Asrocka Extreme4, które wg. mnie mają wystarczające oświetlenie i ogólnie ciekawy design. I tu się kończy moja pewność. Nie wiem teraz z jakim prockiem brać. Zastanawiam się nad tymi kombinacjami:

Extreme4 B550 z ryzen 5 3500X
lub
Extreme4 Z490 z Intel I5 10400f

(bardziej przemawia do mnie ta druga, bo płytka ładniejsza, ale jestem świadomy tego, że AMD oferuję więcej w tej klasie cenowej)
Co do zapotrzebowań... Gdyby mój aktualny nie był taki wolny to raczej nie spędzał bym całych dni przed ekranem. Chcę, by na nowym dało się pracować (obróbka graficzna, CAM/CAD, i takie podobne zadania), ale też od czasu do czasu pograć i programować. Na razie nie planuję inwestować w bajery typu RTX, a procek jest tymczasowy, bo może być tak że wpadnę w tą materię i go wymienię na lepszego jakiś czas później.
Głównie chodzi mi o to, by cały sprzęt miał jakąś przyszłość, ale też aktualnie (pod względem ceny) spełniał moje podstawowe komputerowe potrzeby.
Co myślicie?
  • 14
@ruum: jakoś nie potrzebuję każdej nowinki która dopiero co wyjdzie na rynek, więc DDR4 nie jest dla mnie problemem.
Budżet? Ogólnie planuję niezbyt dużo wydać na sprzęt, ale wystarczająco dużo by kilka lat podziałał.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0