Wpis z mikrobloga

@giku hmmm, jakby to powiedzieć ;) hasło nie tyle tyczy się walce z ekologią co bezsensownym kierunkiem tej walki ;) dlaczego Greta nie walczy z wycieczkowcami napędzanymi mazutem? z nieekologicznym transportem powietrznym? dlaczego walka ze zmianami klimatu w sposób drastyczny dotyka motoryzacji a inne, bardziej zanieczyszczające źródła są pomijane? dlaczego tyle mówi się o składzie węglowym ale ludzie o tym mówiący sami generują go wielokrotnie więcej niż inni? o to chodzi w
@giku dlaczego ja mam rezygnować ze swojego samochodu z małym silnikiem napędzanym LPG i ponosić w stosunku do moich dochodów ogromne koszty zakupu auta elektrycznego, które w żaden sposób nie jest ekologiczne w naszych warunkach energetycznych, podczas gdy taki Lewis Hamilton czy Bill Gates odbywa w roku kilkadziesiąt lotów samolotem, spala na torze ogromne ilości paliwa, nie ponosi przy tym większych kosztów w związanych z ograniczeniem tej emisyjności w porównaniu do jego
@100mph: do sprawy nalezy podejsc z dystansem, bo dotyczy ogromnego i zlozonego problemu. Wiemy jak funkcjonuje dzis swiat, temat musi stac sie medialny i dzieki m.in. historia z Greta sie stal, niezaleznie czy jest dzieckiem Hitlera czy histerycznym projektem lewakow. Nawet Chiny zaczely inwestowac miliardy w ekologie. Tak jest glupia, bo powinna latac odrzutowcem a nie marnowac czas na "pokazy". Liczy sie zysk netto w calym kontekscie, podobnie jak w podstawach
@giku po 1. wprowadzanie stref ruchu bezemisyjnego, po 2. planowane dodatkowe obciążenia podatkowe dla aut spalinowych, po 3. wprowadzane normy emisyjności drastycznie ograniczające możliwości sprzedaży aut spalinowych
dlaczego Greta nie walczy z wycieczkowcami napędzanymi mazutem? z nieekologicznym transportem powietrznym?


@100mph: Bo są mniejszym problemem niż transport i dużo cięższym w zmienieniu. Rozwój technologii baterii na masowym rynku samochodów będzie wyskocznią do napędzania w ten sposób statków i samolotów, już pierwsze małe wycieczkowce tak robią i pierwsze awionetki.
@abraca na pewno? "Wyliczenia przedstawicieli Transport&Environment wskazują, że największy operator statków wycieczkowych, Carnival Corporation, wyemitował dookoła Europy 10 razy więcej tlenków siarki niż 260 mln pojazdów jeżdżących po Starym Kontynencie (dane na 2017 rok). Drugi pod tym względem operator, Royal Caribbean, miał 4 razy większą emisję tlenków siarki."

"Okazuje się, że np. w Marsylii, 57 statków wycieczkowych wyemitowało w 2017 roku prawie tyle samo NOx, co jedna czwarta z 340 tys. samochodów