Wpis z mikrobloga

Hej, #mbank możecie wyjaśnić o co chodzi? Dzwoni do mnie pani z numeru 663 524 176 i podaje się za waszego pracownika zna moje imię i nazwisko i chce żebym podał datę i miejsce urodzenia w celu weryfikacji. Nie podaje. Pani nie chce ze mną rozmawiać dalej, przeprasza i życzy miłego dnia. Dzwonie na infolinie(czekam 10 minut) i pytam się czy taki kontakt ze mną miał miejsca, czy ta pani jest pracownikiem mBanku i czy ten numer nalezy do mBanku. 3x NIE. Odzwaniam 2x na 663 524 176 zgłasza się nagranie mBanku ale inne i odbiera ktoś w ciagu ~10sek i podaje sie za pracownika mBanku. Poprosiłem o podanie numeru na który sie dodzwoniłem aby wykluczyć jakies przekierowania i połaczenie nie zostało przekierowane bo pani podała dokładnie ten numer na który dzowniłem.

1. Czy macie taką osobna infolinie do dzwonienia i przedstawiania ofert?
2. Czy o tej infolini nikt nie wie na tej głównej (mLini)?
3. Czy jeśli odpowiedź na powyższe pytania jest twierdząca, to:
a) Dlaczego alokujecie ludzi do wciskania ofert a nie macie wstarczająco do osbługi klientów na głównej infolini (długi czas oczekiwania)?
b) Czy uważacie że proszenie o date i miejsce urodzenia jest bezpieczne i OK?

#niebezpiecznik
  • 6
  • Odpowiedz
@zibizz1, potwierdzamy ten numer telefonu. Mogą kontaktować się z niego nasi pracownicy. Przepraszamy, jeżeli otrzymałeś inną informację na mLinii. Podczas takiego połączenia możemy Cię poprosić o kilka danych osobowych.
  • Odpowiedz
  • 0
@zibizz1 przez spoofing telefoniczny oszuści podszywają się pod numery telefonów należących do banków. W Alior Banku np. możesz ustawić hasło zwrotne, aby móc zweryfikować, czy dzwoniąca do Ciebie osoba rzeczywiście jest pracownikiem. Dzwoni do Ciebie bank? - rozłącz się i odzwoń na ogólnodostępną infolinię.
  • Odpowiedz
@RandomowyMirek, cieszymy się, że zapoznałeś się z informacjami na naszej stronie! Podczas kontaktu nasz pracownik zada Ci pytania weryfikacyjne. Dane o które prosimy nie umożliwią osobie trzeciej uzyskanie dostępu do Twojego rachunku. Nigdy nie prosimy o pełne dane do logowania, czy karty. Dodatkowo zawsze, jeśli masz wątpliwości możesz do nas napisać z prośbą o weryfikację danego numeru, czy pracownika!
  • Odpowiedz