Aktywne Wpisy
grzesiecki +134
#zrobtosam #majsterkowanie #spawanie #pracaspawaczamnieprzeistacza
Spaw do oceny. Zaznaczam, że to mój pierwszy spaw.
Spaw do oceny. Zaznaczam, że to mój pierwszy spaw.
AntyLiroy +156
A niektórzy się dziwią że polskie uniwersytety to wylęgarnia lewactwa, jak ma jej nie być jak uczą tam min. tacy wykolejeńcy? #bekazlewactwa #bekazpodludzi #4konserwy
Podobnie wyglądała za rządów PO sytuacja z Bumarem. W chwili oddawania przez nich władzy w 2015 r. ten zakład de facto nie istniał - nie miał nowoczesnej infrastruktury, maszyn do produkcji, załogi (większość fachowców np. od skrawania metalu odeszła do innych firm) i od wielu lat nic nie produkował. Dopiero w ostatnich pięciu latach udało się go trochę podnieść na nogi.Wyremontowano dwie hale produkcyjne gdzie liczebny ułamek dawnej załogi Bumaru dłubie przy T-72 (jedna hala) i Leopardach (druga hala) natomiast reszta tego wielkiego niegdyś zakładu to dalej pół-ruina.
#wojskopolskie #wojsko
@MEKORRO: PZL Wola padł bo miał paść. To wszystko o czym piszesz wyżej da się spokojnie rozwiązać odpowiednim zarządzaniem przedsiębiorstwem. PZL Wola nie musiała upaść - miała stałą kroplówkę finansową od WP, w postaci corocznego kontraktu na remonty silników do T-72 i Twardy.
@MEKORRO: Firmy zbrojeniowe to specyficzna grupa firm, która generalnie nie działa w warunkach gospodarki rynkowej ponieważ odbiorcą ich produktów są zwykle siły zbrojne jednego lub kilku państw.
Zakład PZL -Wola nie był w sytuacji że nie ma dobrego produktu. Miał jeden dobry produkt (silnik S-12U i jego rozwinięcia) i miał kompetencje do resursów dawnych radzieckich silników do T-55 i T-72 szeroko stosowanych na całym świecie. Na
@MEKORRO: W ostatnich latach dzialalności firma zatrudniała około 400 ludzi.
@MEKORRO: Firma przy odpowiednim zarządzaniu miała szanse zarabiać. Powtarzam sam rynek zbytu częsci zamiennych do silników W-46 (T-72) i W-55 (T-55) to jest kilkadziesiąt krajów i miliardy dolarów rocznie. Nie wiem czy wiesz ale obecnie naszym głównym hitem eksportowym zbrojeniówki są
Skoro tak, to czemu nie stoją tam teraz osiedla, tylko zrujnowane hale?
Jeśli rynek części zamiennych jest tak ogromny, to czy wiadomo jakie kontrakty miała podpisane firma w momencie przejścia w stan likwidacji?
@MEKORRO: Nie mam takich informacji. Natomiast mam informacje że firma w ostatnich trzech latach działalności była tak prowadzona aby mogła zostać zlikwidowana.
@MEKORRO: Osiedle się buduje. Ten film co wrzuciłem został nakręcony w 2017 bodajże.
@MEKORRO: Nie żartuj.
Tak jeszcze ciekawostkę ci powiem odnośnie tych twoich pytań o rzekomą opłacalności tego zakładu i tego żeby ci pokazać jak specyficzny jest rynek zbrojeniowy.
PZL Wola zlikwidowano ostatecznie w 2012, a tymczasem rok później w Syrii wybuchła wojna domowa. W jej początkowym etapie rebelianci syryjscy zdobyli kilkadziesiąt (około 60) czołgów T-55, większość z nich jednak z niesprawnymi silnikami W-55. Pomagająca rebeliantom
@Thorkill: Czemu, jako człowiek widocznie zorientowany w temacie, z którego słów wynika że ma dowody, lub zna osobiście ludzi którzy mogą je mieć, bądź świadczyć w sprawie, traktujesz zgłoszenie takiej sprawy do prokuratury jako żart? Tym bardziej, że w sytuacji politycznej jaką mamy obecnie powinna być chęć wyjaśnienia tej sprawy.
@MEKORRO: Nie mam twardych dowodów. Mam informacje z drugiej a właściwiej trzeciej ręki, przekazane dawno temu przez osobę z rodziny na zasadzie ciekawostki podczas rozmów alkoholowych. W każdym bądź razie w latach 2011-2012 sprawa zakładów PZL Wola to był głośny temat w wojsku o którym się mówiło wśród kadry zawodowej.
@MEKORRO: Oceniaj sobie to jak chcesz. Fakty są jedne takie że jedyny w Polsce zakład produkujący silniki wysokoprężne dla czołgów został zaorany przez platfusów a na jego miejscu powstaje duże osiedle robione przez jednego z prywatnych developerów.