Wpis z mikrobloga

@namataj:

Europejski galeon budowany przez wysoko opłacanych szkutników - musiały być porządne bo na nich opierała się gospodarka całych państw.
Galernik to wioślarz na galerze. Niekoniecznie niewolnik.
  • Odpowiedz
@namataj: z twojego wpisu wynika, żę budowanie okrętów w tamtym czasie to było prostackie zajęcie, więc wytłumacz mi dlaczego Car rosyjski Piotr I Wielki podczas wielkiego poselstwa (podróży po krajach Europy w celu przywiezienia do Rosji zdobyczy technologicznych i naukowych) pracował w Niderlandach w ówczesnym mieście Zaandam jako cieśla okrętowy? No jakby to było takie prostackie wręcz zajęcie, któe byle niewolnik może wykonać to raczej urągało by to Władcy z wielkimi
  • Odpowiedz
  • 1
@sebsossj zacznijmy od tego, że taki galeon miał do przepłynięcia przez wzburzone morze kilka tysięcy mil. Uchodźcy przepływają najdalej dwie mile.
  • Odpowiedz
@Heavenhell: po prostu Polacy (a ogolem to slowianie) nasmiewajacy sie z czyichs osiagniec to dno dna.

Co niby swiat nam zawdziecza?

Przez chwile bylismy "mocarstwem" ale to tylko dlatego ze mamy tu zyzne gleby. Ale nawet to #!$%@? i kase ze zboza z miejsca zjedlismy i przepili.
  • Odpowiedz