Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@sirgorn:
Wpadasz w wygenerowany przez siebie Vortex Ring. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vortex_ring
Tak po ludzku jak dron opada to śmigła zasysają powietrze które przed chwilą wypchnęły w dół. Więc dron tak naprawdę stoi względem powietrza, tyle że to powietrze opada.
Można się tak też na prawdziwym śmigle zapakować i wbrew logice nie należy wtedy "ciągnąć" collective zwiększając kąt natarcia łopat tylko uciekać w poziomie, obojętnie w którą stronę.
Spróbuj sam, nie gaz tylko w
  • Odpowiedz
@aviation_maniac: ok rozumiem, dzięki. No będę teraz na to uważał, bo nie raz już przez to wylądowałem w trawie - później to pewnie nie będzie problemem, bo nie będę latał jak baba :)

  • Odpowiedz
@mapache: tak akurat wyszło, ale to acro - uczę (staram) się robić "ciasne" flipy, bo chce sobie je robić w mieszkaniu, dlatego próbuję szybko wyrównać lot, żeby dron nie opadał i nie lądował w trawie. Poza tym jeszcze za mocno szarpie drążkami
  • Odpowiedz
@sirgorn: albo przy zwiększonym poborze prąu skacze ci zasilanie na tyle, że esce się buntują, albo np niedokręcone śmigła - normalnie się trzymają, ale pod zwiększonym obciążeniem i przy przyspieszaniu "ślizgają" na dzwonku silnika. (o ile są na jedną śrubę mocowane)
  • Odpowiedz
@mapache: mhmm, w sensie, ze robić je wolniej/płynniej, tak? Oglądałem ten poradnik "10 pierwszych tricków" od joshua bardwella, ale to łatwiej wygląda niż zrobić ( ͡° ͜ʖ ͡°) Muszę iść na jakieś pole gdzie nie ma drzew i po prostu na większej wysokości się pouczyć "na spokojnie"

@Niekumaty_: chodzi o sam vertex ring, co prawda dji jest zblokowany do 3m/s opadania, więc jedyne co się dzieje
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@sirgorn: czasem coś (np osłonka) wpada w drgania wibracje, choćby źle zamontowana bateria, albo w ogóle aerodynamika już zawirowanego powietrza - wtedy ujawniają się niedoskonałości stabilizacji pozycji (czasem tylko pid y podregukowac, a czasem nic na to nie poradzisz)
  • Odpowiedz
@sirgorn: od razu widać, że masz źle pidy ustawione. Zjawisko o którym piszesz to prop wash, a dobrze ustawione pidy mogą go zminimalizować ale czasami trudno całkowicie się go pozbyć. Bądź co bądź jak robisz obrót to masz mocnego bounce backa, co jest kolejenym dowodem, na złe wartości PID.
  • Odpowiedz
@sirgorn: Dasz radę. Joshua Bardwell ma dużo filmików o regulacji PID. Jakby co to pisz priv, to coś mogę podpowiedzieć. Generalnie raczej wartości PID w dół niż w górę, przynajmniej na początek, bo dron i tak wygląda na sztywny. Szczególnie trzeba uważać z D, bo zbyt duża wartośc może popalić silniki. No i wartości zmienia się małymi kroczkami, a przed jakąkolwiek modyfikacją robisz backup obecnej konfiguracji.
  • Odpowiedz
@sirgorn: Zacznij od zmniejszenia trochę wartości P.
P odpowiada za wzmocnienie różnicy pomiędzy wartością prędkości obrotowej zadanej (prez drążek), a wartością jaką aktualnie ma dron. Czyli jeżeli dron nie nadąża za tym co chcesz żeby robił, to człon P daje więcej mocy do silników. To generalnie powoduje, że dron robi się agresywny i finalnie prowadzi do bounce backów. Człon D jest bardziej skomplikowany, bo bazuje on na pochodnej tej różnicy. Sprowadza
T.....K - @sirgorn: Zacznij od zmniejszenia trochę wartości P. 
P odpowiada za wzmoc...

źródło: comment_1620893530cdaOML6fRJfMg5GL83RU7v.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@TheOranguTANK: dzięki, to faktycznie ustawienie PIDów było, teraz jest znacznie lepiej

ostatecznie P zwiększyłem o 8/9 (roll/pitch), a D o 5/7 - bounce backa praktycznie już nie widzę, ale został jeszcze prop wash, to sobie na jutro zostawię, bo zdecydowanie się zmniejszył, a już wszystkie baterie wylatałem :)


[tutaj]https://oscarliang.com/quadcopter-pid-explained-tuning/) znalazłem spoko poradnik, a tutaj ktoś wrzucił ustawienia do tego meteora - zauważyłem, że D ma na 60+, gdzie Joshua już
  • Odpowiedz
@sirgorn: no i spoko. Z tym PID tak juz jest. Maluchy zawsze maja inne wartości i trzeba pokombinowac. No albo presety znaleźć tak jak piszesz. Tylko trzeba szukac dla tej samej wersji softu, bo zaleznie od implementacji te współczynniki PID potrafia byc inaczej przeskalowane. A Joshua to pewnie mowil dla 5" gdzie jednak to ryzyko spalenia jest większe.

Udanych lotów w takim razie.
  • Odpowiedz