Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Mireczki, pacjent corsa d 1.2 85km z 2010 roku. Objawy pojawiają się po rozgrzaniu silnika, na zimnym nie ma problemu żadnego.
Nierówna praca na jałowym biegu (auto lekko szarpie, jakby "pykało" lekko z rury wydechowej, obroty minimalnie w górę w dół.
Brak mocy na wyższych biegach (jadę 90-100 na 5 biegu i po wciśnięciu gazu do dechy auto szarpie, zanim zacznie przyspieszać, trzeba redukować i powoli dodawać gazu. W ekstremalnych przypadkach miga kontrolka od katalizatora i co dziwne kontrolka od układu kontroli trakcji. Często jest też tak, że na drugim biegu na wzniesieniu potrafi się zadławić i szarpać zanim przyspieszy.

Macie pomysł co to może być? Może być kwestia świec? Chciałbym wiedzieć orientacyjnie zanim oddam samochód do mechanika ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#samochody #mechanikasamochodowa
  • 5
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jarunia: być może sterownik silnika ECU szlag trafił, ostatnio u mnie na silniku 1.8 po rozgrzaniu do 90 stopni odcinało 1 cylinder, zapalał się check, narywało autem i tracił moc, warto to sprawdzić ogrzewając sterownik (nawet zwykła suszarką) na zimnym silniku i jak problem pojawi się wcześniej to już daje to pewien trop