Wpis z mikrobloga

Czytam teraz o Irlandii w kontekście Brexitu i widzę że spokojnie dadzą se radę bez UK jako pośrednika na kontynent. Prom z Rosslare do Cherbourga płynie z Irlandi do Francji 18 godzin - nie ma tragedii IMHO, i tak krócej niż załatwianie wszystkich papierów w UK z odprawą celną i kolejkami. Dla biznesów typu Amazon, poczta, kurierzy paczek z Irlandii do UE też lepiej bo traktowany jako wspólny rynek. Przy okazji kierowcy Tirów se odpoczną, nie muszą brać zmiennika żeby nie pauzować.

18 godzin bezpośrednim promem nawet w przypadku świeżych towarów z UE do Irlandii to nie jest chyba jakiś dramat - z Dunkierki do Dover (2h prom) + Dover do Liverpoolu na drodze (ok. 6h) potem Liverpool do Irlandii (ok. 4h) wychodzi 12 - czy w mniej niż 6h idzie ogarnąć odprawy celne i papiery żeby się to dalej kalkulowało?

#uk #brexit #irlandia
  • 12
@Silvervend: Dokładnie - Stena Line na razie ma tam jeden prom, drugi chyba przesunęli z mniej popularnej trasy, a szczerze powiem że spodziewam się tam znacznego wzrostu ruchu.

@paf_: W sumie racja - patrzyłem na szybko Google Maps a wiadomo że w przypadku Tirów trzeba dodać też ograniczenie do 80km/h i pauzy więc kto wie czy czasowo nie wyszłoby podobnie. No i żeby idealnie się wstrzelić w promy bez czekania
@MarianoaItaliano: To nie jest tak, iż ciężarówki zjeżdżają od razu z autostrady na prom i odwrotnie. Oprócz samego rejsu tracą cenny czas w porcie. Z mojego doświadczenia między dokowaniem i zjechaniem z promu może być i półtorej godziny, może więcej dla ciężarówek.

Drugi problem to synchronizacja, promy na krótkich trasach mogą odpływać co chwilę, więc transport nie musi planować zbyt dokładnie podróży. Przy promach z Irlandii na kontynent, spóźnienie o 10
@wrzesien: A widzisz, dzięki za wyjaśnienie - mój hurra optymizm coraz bardziej wyjaśniony ( ͡° ͜ʖ ͡°) Czyli to 18h bezpośrednio serio nie wygląda aż tak źle - no gorzej jest póki co z właśnie tą częstotliwością rejsów do Irlandii no ale wszystko jest do nardobienia.

Inna sprawa - nie wiem jak kształtują się stawki za taki prom dla TIRów, ale czy wyjdzie bardzo dużo drożej niż
@MarianoaItaliano:

Stena Line is moving a larger, new ship to a direct Ireland-France route from a planned route between Britain and Northern Ireland as more businesses seek to avoid Brexit checks.

https://www.irishtimes.com/business/stena-moves-larger-ship-to-french-route-as-more-firms-seek-to-avoid-brexit-checks-1.4457726

Czyli promy z UK powinny sporo stracić bo Irysy to kumate ludziki.

Ale mamy nową ''ciekawostkę''. A przypomnę, że pomiędzy NI i ROI nie ma żadnych barier celnych.

Brexit: Amazon prepares to stop selling some products to NI

https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-55820214
Czytam teraz o Irlandii w kontekście Brexitu i widzę że spokojnie dadzą se radę bez UK jako pośrednika na kontynent.


@MarianoaItaliano: patrząc na Irlandię musisz spojrzeć szerzej- to jest kraj z bardzo skomplikowaną historią, jeszcze niedawno tam się zabijali na ulicach. Obecna równowaga jest krucha. Jeden naród, dwa państwa.
@MarianoaItaliano: mnie to smieszy ze jeszcze tam tunelu i nowych portow brakuje i wogle unia inwestowala w nie ta wyspe co trzeba XD trzeba bylo zostawic tych smierdzieli w spokoju a inwestowac w irlandie xD wybudowac taki 2 londyn na samym brzegu i elo XD