Wpis z mikrobloga

czołem Mireczki !

Zastanawiam się nad zakupem BMW F30 318d 143 km z 2014 roku, ktoś z czytelników posiada może takie autko i jest w stanie podzielić się opiniami na jego temat?

Najbardziej interesuje mnie temat rozrządu, bo auto które mam na oku ma przejechane 150 tyś km. także obawiam się że za chwile może być konieczny jego serwis lub jakie inne typowe usterki występują dla tego auta.

Będę bardzo wdzięczny za wasze wypowiedzi.

Miłego dnia!

#motoryzacja #bmw #samochody #auto #f30
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@xallcas: Daj se spokój z tym autem. Co prawda jakos sie prowadzi bo to bmw ale silnik słaby i wykończenie środka jest tragiczne. To jest najgorsza seria 3 w historii
  • Odpowiedz
@wxx71: powiem szczerze ze trochę trzeba dołożyć, a aktualnie jestem bez auta ;/ aż takie złe te silniki w tych bmw?

ewentualnie a co byście polecili w budżecie do 50k? zastanawiałem się ewentualnie nad audi a5.
  • Odpowiedz
@xallcas: 140 koni to jest po prostu mało. Seria jedzie dopiero w wersjach 20i/d. Środek jest historycznie bardzo słaby. Jeśli masz się wysilać by kupić pierwsze bmw to IMHO nie warto.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@xallcas: tzn ten silnik jest już naprawdę ok bo w większości pozbawiony wad ale jakbym był już tak blisko to wolałbym kupić poliftowa wersję z nowym b47 który w wersji 318d ma 150hp i w ogóle inaczej jedzie, jest cichszy i oszczędniejszy. Przeskok jednym słowem. Za 50k bez problemu powinieneś urwać już taki rocznik, te auta mocno zeszły z ceny.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@xallcas: od 09/2010 nie ma praktycznie żadnych problemów z rozrządem, jeżeli olej był regularnie zmieniany wszystko będzie git. Te silniki są żywotne i robią bez problemów 500 tysięcy. Automat 8 biegowy też nie do #!$%@?.
  • Odpowiedz
@xallcas: to nie prawda, że nie ma problemów z rozrządem. Każdy silnik N47 jest narażony, trzeba przygotować 5k na wymianę przy przebiegu około 150-200tkm. Częste wymiany oleju oczywiście pomagają przedłużyć bezawaryjność, ale nie uleczają tej wady w pełni.
Poza tym bywają problemu z chłodnicą spalin EGR, ale jest/ była na to akcja serwisowa.
318d po programie ma jakieś 170-180 KM i 380-400nm co wystarczy do normalnej jazdy, w serii jest
  • Odpowiedz
@xspeditor: 2litry, remap na około 320 KM. Jeżdżę dynamicznie i spalanie w mieście wychodzi jakieś 13L. Trasa 8-11L również dynamicznie, jadąc delikatnie krajówką bez problemu można zrobić nawet 6L. Ośmiobiegowy automat ma przy 200km/ h tylko 3k rpm, stąd dobre wartości :)
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Ks328: tam nie było problemów z łańcuchem, tylko napinaczem i szynami. N47 od 09/2010 już miały zupełnie inne prowadnice i są w 99% pozbawione problemów z fabryki. To, że łańcuch jest rozciągnięty jest tylko i wyłącznie winą użytkownika. Jak może od 2007 roku do 2015 być taki sam rozrząd, jak jest zupełnie inny co wersja silnikowa. Zrobiłem tych aut już setki i wiem o temacie dużo więcej niż całe internetowe
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ks328: tak czy siak szukał bym na miejscu kolegi wyżej silnki poliftowe bo na polskim rynku kupić N47 które nie są w połowie martwe to jak wygrać z rakiem
  • Odpowiedz
@xallcas: mam F30 320d efficient dynamics z końca 2012. Przez 8 lat zrobiłem 150kkm, 60% miasto/40% autostrady, spalanie ok 6 litrów. Nigdy nie miałem awarii tylko regularny serwis - olej(co 20kkm), filtry, klocki, tarcze. F30 318d też próbowałem i jest ok do normalnej jazdy. Wcześniej miałem Accorda VII i znacznie więcej problemów.
  • Odpowiedz
A jest jakaś róznica miedzy 318d 143 km a tym 320d 184km w awaryjności? mam na myśli to że któreś wydają się być mniej awaryjne?
  • Odpowiedz
@wxx71: Ciekawe spostrzeżenia, ja niestety nie miałem tyle szczęścia z N47. W E91 miałem zrobiony rozrząd przy 205 tkm, ale przy 240 tkm dostał mikro pęknięcia bloku między 2 i 3 cylindrem i musiałem zmienić słupek.
  • Odpowiedz
Bo mam na oku takie 143 km poniesione do 190 z wyłączonym dpf, i jest on juz po wymianie rozrządu(przy 190tys km) aktualnie ma kolo 200 - 205tkm - myślicie ze do dobra opcja?
@Ks328 @wxx71
  • Odpowiedz