Wpis z mikrobloga

Hej pytanie od nowego użytkownika Quest 2. Czy to normalne, że dolna część ekranu (w granicach 1/4 - 1/3) jest wyraźnie bardziej pikselowata niż środek. Widać normalnie granicę biegnącą wzdłuż ekranu po przekroczeniu której wszystko staje się bardziej poszarpane i kanciaste. Szczególnie rzuciło mi się to w oczy w misji treningowej w Echo VR, kiedy mamy nacisnąć na początku przycisk.
#oculusquest #oculus #vr
  • 5
@Peter_Mountain: W oddali też zauważyłem, ale to nie jest to. Przycisk stoi na piedestale tuż przede mną, a ta granica pod którą wszystko jest bardziej pikselowate jest prosta, niezależna od perspektywy i przesuwa razem z moją głową.
@Sigmanus: Sprawdziłem w First Steps i efekt mniej się rzuca w oczy, ale nadal jest. Z tego co teraz widzę, najwyraźniej go widać na okrągłych obiektach. W First Steps na okrągłych dziurkach w kontrolerach, które pojawiają się, kiedy narrator uczy o przyciskach, wcześniej w Echo na tym przycisku. Ale tam było to o wiele bardziej widoczne (widać bez przyglądania się jakby z jednej strony było 720p, a z drugiej 360p). Co
@dajmi: Gdyby ktoś się jeszcze zastanawiał, to podobno z moim oculusem wszysko ok. Jest tak zrobione specjalnie i technika nazywa się "fixed foveated rendering", a jej natężenie zależy od tego jak jest zaprogramowana gra.