Wpis z mikrobloga

Mirki z PPK obslugiwanym przez PKO. Bylem dzisiaj w glownym oddziale banku w 100tys miescie powiatowym, aby zdefiniowac rachunek do wyplat srodkow z PPK. Pani w okienku oraz kierowniczka nie potrafily mnie z poczatku obsluzyc ( ͡° ͜ʖ ͡°) Po kilku telefonach do centrali udalo im sie jednak zrozumiec co maja zrobic i niby ustawily mi rachunek do wyplat. Jak sie okazalo bylem u nich pierwszym klientem, ktory chcial cos takiego zrobic. I teraz pytanie, ile czasu musze czekac na aktywacje tej opcji? Poniewaz z poziomu serwisu internetowego nadal nie moge wyplacic tych srodkow.
#pkobp #ppk
  • 16
  • Odpowiedz
@Prusti, czy postanowił Pan wycofać środki z PPK przed ukończeniem 60 roku życia, czy też chodziło o inną dyspozycję? Informacje o PPK można uzyskać na naszej infolinii PKO TFI S.A., która jest dostępna w dni powszednie w godz. 8:00 – 19:00 pod numerem 801 32 32 80 lub pod numerem stacjonarnym +48 22 358 56 56 (kontakt z zagranicy lub z telefonów komórkowych). Więcej o PPK zamieszczamy tutaj: https://www.pkotfi.pl/ppk-z-pko-tfi/najczestsze-pytania-o-ppk/
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Prusti: w moim przypadku tak ze dwa dni robocze( ͡° ͜ʖ ͡°) to trwało. Też miałem ten problem,baby w banku twierdziły ze tych środków nie da sie wypłacić przed 60 rokiem życia
  • Odpowiedz
@Godziu73: o to to to, jest to dosyc niecodzienna sytuacja, ze musze tlumaczyc obslugujacej mnie pracownicy jak ma mnie obsluzyc. Ogolnie moja wizyta w banku trwala ponad godzine. Panie mile i uprzejme, to duzy plus, ale jednak powinny byc bardziej przygotowane. Przy mnie wertowaly bankowe procedury dotyczace PPK i nie znalazly tam rozwiazania, musialy dzwonic do centrali. W kazdym razie wszystko juz dziala, dzis rano zlozylem dyspozycje wyplaty z poziomu
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Prusti: ja musiałem iść do innego oddzialu w którym juz pracownicy ogarneli. Napisałem reklamacje i tyle da sie zrobić :) na szczęście wygląda na to że to jedyna interakcja w placówce jaka będzie trzeba zrobić
  • Odpowiedz
@EkspertPKO: @Prusti: : Miałem dokładnie to samo. Godzina spędzona w oddziale i wymagana kolejna wizyta z powodu jakiejś dupereli. Panie bardzo miłe, ale jednak nie tak to powinno wyglądać ze tracę tyle czasu żeby załatwić prosą sprawę.
Dodałeś już wypłatę tych środków? Po jakim czasie?
Moje kwity poszły wczoraj i zastanawiam kiedy mogę się spodziewać środków na koncie.
  • Odpowiedz
@Godziu73: Cześć, wiesz może jaki % zgromadzonych środków przechodzi na konto przy decyzji o wypłacie? Wiem że traci się część składki pracodawcy, bonus powitalny, a od zysków płacę podatek belki, tak?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@karrelo: 100% twojej wpłaty i 70% części pracodawcy. Podatek belki placi sie jedynie gdyby te srodki byly zainwestowane i przyniosą zysk, ja wyplacam od razu po wpłacie więc tego nie ma. Bonus powitalny tez sie traci. Generalnie około 1% wypłaty netto wiecej sie wyplaca niz zostanie potrącone z pensji
  • Odpowiedz
@Prusti: hej. Czy będąc w banku PKO BP dostałeś jakiś wniosek do podania nr konta? Bo ja wczoraj byłem, niby wszystko się udało, ale #!$%@? teraz myślę, że oni nawet mnie o nr konta nie zapytali... I dzisiaj logując się do I-fundusze.pl po kliknięciu Wypłać mam nadal info, że mam iść do oddziału ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@SiDi: do zdefiniowania rachunku do wyplat nie ma koniecznosci wypelniania wniosku z Twojej strony. Nr rachunku oczywiscie jest niezbedny, wiec niestety u Ciebie nie ogarneli tematu. Cala procedure wykonuje pani z okienka, Tobie daja tylko potwierdzenie danych do podpisania.
  • Odpowiedz
@Prusti: hmm ja właśnie byłem w drugim oddziale i też nie wiedzieli o co mi chodzi. Zwykli pracownicy oraz kadra kierownicza mocno stała, że przed 60 rokiem nic nie wypłacę. Na szczęscie jeden z mirków mi polecił, by kazać im dzwonić do PKO TFI (ich własny departament) i tam osoba przez telefon powiedziała pracownikowi oddziału PKO BP, że to ja mam rację i mogę wypłacić środki kiedy chcę (ofc tracąc
  • Odpowiedz
@SiDi: ale jesli nigdzie nie podales nr konta do wyplaty to nic z tego nie bedzie.

Fakt, wszystkie zlecenia w PKO TFI trwaja bardzo dlugo - do kilku dni roboczych
  • Odpowiedz
@Prusti: podałem we wniosku w banku, który w końcu przy telefonie do PKO TFI się dowiedział gdzie znaleźć ten wniosek. Nazwa jego "Dodanie/odwołanie instrukcji płatniczej w pracowniczym planie kapitałowym" - i tutaj dodaję nr konta osobistego.
  • Odpowiedz
@SiDi: no to powinno byc dobrze. W moim przypadku chyba dwa dni trwalo zanim pojawil sie nr konta w ich systemie. Po kliknieciu "wyplac" czekalem kolejne 3 albo 4 dni zanim przelali mi srodki
  • Odpowiedz