Wpis z mikrobloga

Widzę że na tagu #drony #dron często dostajecie pytania o zakup dla początkującego, dołożę pytanie od siebie.

Chciałam niebieskiemu kupic drona na urodziny. Najpierw myślałam żeby wydać około 200-300 pln, potem że około 500. Nie znam się w ogóle na dronach, ale trochę już poczytałam i mam wrażenie, że lepiej jeszcze trochę dołożyć i kupić coś za 1500-2000, niż kupić taniochę, nawet jeśli to dron dla początkującego.
Myślę o dronie z w miarę dobrą kamerą, bo niebieski lubi robić zdjęcia. Więc to jest mój główny wyznacznik. Dodatkowym wyzwaniem jest to, że mieszkamy w #uk a tam można latać dronem bez licencji tylko jeśli sprzęt ma poniżej 250 gram (nie jestem pewna, może ktoś z uk się wypowie).

Czy Mavic Mini będzie ok na pierwszego drona? Jakieś inne propozycje, rady?
#mavicmini #dji
  • 14
@zielonasowa:

Mavic Mini


Tak

a tam można latać dronem bez licencji tylko jeśli sprzęt ma poniżej 250 gram


Może o to tam chodzi

W kategorii otwartej każdy posiadacz drona o masie przekraczającej 250 g będzie musiał przejść szkolenie online oraz zaliczyć test online. Urząd Lotnictwa Cywilnego zamierza udostępnić takie szkolenia na swojej stronie internetowej. Dla wszystkich użytkowników dronów cięższych niż 250 g stworzony zostanie również internetowy system obowiązkowej rejestracji. Wewnątrz kategorii
@zielonasowa: Mavic Mini będzie idealnym wyborem. Zarówno pod względem parametrów jak i prawno/licencyjnym. W UK potrzebna jest rejestracja operatora drona, jakiś kurs online i chyba jakaś roczna opłata. W sumie to jakieś symboliczne formalności. Nowe prawo opiera się na wytycznych EASA i jest mniej więcej takie jakie będzie obowiązywać u nas od nowego roku.