Wpis z mikrobloga

Siemano Mirki, wkraczam w świat detailingu. Sprawdziłem okoliczne zakłady detailingowe i stwierdziłem, że spróbuje sam. Plan jest aby zabezpieczyć auto z zewnątrz. Kupiłem wosk (soft99 kiwami) i niewidzialną wycieraczkę (soft99 glaco).
Przedstawię Wam swój plan i chce zapytać o Wasze doświadczenia i czy dobrze to sobie rozplanowałem.

1. Tar&Glue
2. Spłukanie wodą
3. Piana aktywna
4. Spłukanie wodą
5. Mycie gąbką z szamponem.
5a. Umycie szyb
4. Spłukanie wodą
6. Osuszanie auta ręcznikiem
7. Wosk cienką warstwa - po jednym elemencie
8. Docieranie mikrofibrą
9. Nałożenie niewidzialnej wycieraczki
10. Przetarcie szyby wilgotą mikrofibrą.

Tutaj pojawia się moje pytanie, czy glinkowanie jest obowiązkowe przed nałożeniem wosku? Czy powinienem wcześniej przetrzeć całą karoserię IPA? Jestem amatorem i nie chce wchodzić w polerki lakieru i szyb, chce tylko odświeżyć auto i zaimpregnować lakier tak, aby łatwiej mi było usuwać cotygodniowy syf z auta.

#detailing
  • 3
@PiotrokeJ Zacznij od piany aktywnej żeby pozbyć się najgorszego syfu, spłucz, potem mycie szamponem na 2 wiadra (i tu nie gąbką tylko najlepiej kup mikrofibrową rękawicę do mycia), spłukanie, wysuszenie, T&G / de-iron, ponowne spłukanie, wysusz, możesz przelecieć IPA i na to dajesz wosk. Dodatkowo po etapie T&G/de-iron możesz użyć glinki (to po prostu mechaniczna dekontaminacja, t&g/de-iron to chemiczna) - w zależności od stanu lakieru. EDIT: dokładne mycie szyb zostaw sobie na
@PiotrokeJ: @ultimatebadass Ci ładnie streścił co i jak natomiast ja bym powiedział, że glinkowanie nie jest niezbędne jeśli nie masz zamiaru potem polerować bo możesz sobie tym glinkowaniem dołożyć mikrozarysowań.

Natomiast dużo ważniejsze jest odtłuszczenie lakieru przed nałożeniem wosku żeby ten wosk się dłużej trzymał ;)

Szyby przed nałożeniem NW też możesz przelecieć IPĄ a tak naprawdę pasowałoby szyby w ogóle przeczyścić jakimś glass polishem albo chociaż usunąć twardą wodę bo