Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Mikken: Zdejmij najpierw wahadło a później musisz delikatnie wysunąć mechanizm wraz z tarczą które są na szynach. Z tyłu mechanizmu powinna być jakaś sygnatura wybita
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Mikken: Skrzynia wydaje się na starą, z drugiej strony tarcza rzeczywiście zalatuje chińczykiem. Wahadło jest założone na takim jak by haczyku więc musisz je delikatnie unieść i przesunąć do przodu albo tyłu.
@Woliq: tarcza pasuje i do Rosjan. Ale tarcza może być późniejszą niż mechanizm. Sama skrzynia to może być przełom XIX i XX w.
Sygnatury mogą być na mechaniźmie jak i na wahadle.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Rasteris: Sygnatura może coś wyjaśnić. Tarcza jak wspomniałeś nie zawsze jest orginalna bo ta nie nie dotrwała w najlepszym stanie do obecnych czasów. Jednak tu wzór na wahadle wydaje się pokrywać z tarczą co może sugerować jej autentyczności.
@Woliq: na mechaniźmie mogą być jeszcze wydrapane sygnatury zegarmistrza jeśli jakiś naprawiał. Często to robiono. Data i znaczek zakładu.
Ale coś więcej powiedzieć by można po demontażu i oglądaniu. Z tych zdjęć nie powiem nic więcej.
Masz dwie śruby, jedna widać na zdjęciu dokładnie. Odkrecasz i wysuwasz cały mechanizm. Jeśli są jakieś znaki to na tylnej ściance mechanizmu.
Nie wygląda to na chińczyka, bo wszystko w mosiądzu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Mikken: Z tego co znalazłem to półksiężyc z gwiazdą oraz napis Warner Deponirt sugeruje że mechanizm nie powstał w głównej niemieckiej fabryce a najprawdopodobniej w Austrii w Innsbrucku na licencji. Mechanizm datowany na okres 1895-1905