Wpis z mikrobloga

Planuję zacząć się bawić w malarstwo olejne, co poza takimi podstawowymi rzeczami typu sztaluga, farby, pędzle itp powinienem kupić? Jakieś werniksy widziałem Ale nie znam się niestety. Z góry dziękuję za pomoc. Jakby ktoś mógł wypisać wszystkie potrzebne na początek rzeczy to byłbym w niebie. #malarstwo #tworczoscwlasna
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@They_Call_Me_Devil: O panie, temat rzeka. Najpierw tak - dobrze zagruntowany blejtram (kupuj gotowe). Następnie terpentyna i mnóstwo szmatek. Deseczka do mieszania farb. No i przede wszystkim przewiewne pomieszczenie. Natomiast zdajesz sobie sprawę, że to jest cholernie trudna technika? Taka porada - zacznij na razie od trzech barw (żółty, niebieski, czerwony) i ucz się z tego mieszać. Później dopiero zacznij bawić się z dodawaniem bieli, a dopiero później kupuj inne barwy.
  • Odpowiedz
@noitakto: Dzięki za odpowiedź! Że trudna to się spodziewam, ale jakoś zawsze za mną chodziło żeby kupić sobie kiedyś zestaw do malowania i coś zacząć w tym temacie. Wstępnie farby jakie sobie upatrzyłem to Talens Van Gogh, zestaw 10 kolorów. Bawić się samemu z naciąganiem płótna nie będę musiał na początek co nie? A jak by było z tymi werniksami. Bo widziałem że trochę ich jest.
  • Odpowiedz
@They_Call_Me_Devil: i pamiętaj że olej schnie nawet miesiąc, werniksy dopiero na samym końcu.

Myślę że lepiej najpierw pomyśleć o łatwiejszej i tańszej technice, akryle są bardzo spoko na przykład. Ogarniesz używanie pędzli i tak dalej.
  • Odpowiedz