Wpis z mikrobloga

Zapraszam dzisiaj po raz kolejny do warsztatu ;)

Przyjrzymy się teraz przodowi samochodu. Widok na chłodnicę klimy i wentylator. Zderzak jeszcze na miejscu.

Foto

Zdjęcie pod innym kątem

Foto

Zderzak, kratki, listwa pod zderzakiem zdjęta

Foto

Migacze są dorobione i nie od tego samochodu. Będą wymienione na oryginalne.

Foto

Foto

Tak się prezentuje przód

Foto

Foto

Widok od spodu. Jak widać wszędzie jest rdza.

Foto

Tutaj stan maski od spodu. Będzie przy niej trochę pracy. Brakuje wykładziny. W zasadzie są jakieś szczątki ;)

Foto

Foto

W następnej relacji trochę blacharki bo tej rdzy już za dużo ;)

Na koniec reflektor w ciemności

#samochody #auta #samochodybonners #odnawiajzgarage
Garage - Zapraszam dzisiaj po raz kolejny do warsztatu ;)

Przyjrzymy się teraz przod...

źródło: comment_3yHNpGiZ6Pdhkp1wZ6bOpMUg3ycrI3EP.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
@Garage: dużo zostaje Ci części po takim rozebraniu i złożeniu samochodu? :)

A tak już bardziej serio: stan tego samochodu jest dość nieciekawy, po takiej renowacji przeprowadzonej przez Ciebie dajecie jakąś gwarancję? Chodzi mi o to na jak długo pozostaje efekt odnowionego wozu. Jak to wynika z Twoich doświadczeń?

Wcześniej pytałem o Jaguara, bo myślałem o kupnie jakiegoś tańszego egzemplarza i doprowadzeniu go do stanu co najmniej bardzo dobrego. Kilka
  • Odpowiedz
@Garage: jestem poroniony, za pierwszym razem miałem wrażenie, że to Galant (zdj 2), później Capri (zdj 4, 6) a dopiero teraz ogarnąłęm, że to Merc :< wstyd mi.
  • Odpowiedz
@NocnyMarek: Zostaje złom zazwyczaj, jakieś wkręty się zdarzą. Sporo też śrubek itp się wymienia.

Bardzo dokładnie trzeba wyczyścić spawy. Całe auto jest zdarte z lakieru i wyczyszczone z rdzy. Spawa się także mosiądzem, zabezpiecza specjalnym podkładem antykorozyjnym i mastyką.

Efekt odnowionego wozu to już zależy od użytkowania, ale wiadomo, że o takie auto już się dba, ale na co dzień nikt nimi nie jeździ. Z tego co wiem to już jak są kałuże na drodze to auto zostaje w garażu ;) Jeżeli chodzi o gwarancję to jeszcze nikt się nie zgłosił, więc myślę, że nie ma problemów po takiej kompleksowej naprawie. Problemy mogą się pojawiać jak auto nie jest wyczyszczone do gołej blachy. Po to lecimy do gołego, żeby nie było
  • Odpowiedz
@Garage: Słabe miejsce na pytanie, ale masz PW zablokowane (polecam odblokować). Zajmujecie się w warsztacie diagnostyką komputerową lub przeprogramowywaniem EEPROMów?
  • Odpowiedz
@omnia: jakieś dziwne ustawienia wykopu, ze nie da się do mnie napisać na PW

Jeżeli chodzi o diagnostykę komputerową to się podszkalam dopiero. Przy nowych autach bez tego się nie obejdzie, a nie ma sensu aut podsyłać do kogoś bo kasa ulatuje. Chociaż już blacharka i lakier bardzo dużo czasu zajmuje. Najlepiej by było mieć jeszcze geometrie itp, ale nie wiem czy dałoby radę to wszystko ogarnąć.
  • Odpowiedz
@Garage: Da się spokojnie, ale jeśli warsztat jest sprofilowany na blacharkę i lakiernictwo to pytanie czy jest sens. Programatory wtedy są już praktycznie całkiem zbędne bo pewnie nie wyciągacie FAP/DPF, kluczy do immo a na chiptuning klienci jeżdżą do sprawdzonych ludzi. Jaki sprzęt do diagnostyki masz tak z ciekawości?
  • Odpowiedz
@Garage: Zrobiłbyś tag w którym opisałbyś jak od zera zostać odnawiaczem karoserii? ;) np. chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób razisz sobie ze rdzą w samochodach - ścierasz do metalu i ... - własnie, co potem? Jak wygląda robienie wstawek w miejscach gdzie rdza zjadła już karoserie?

Masz na pewno sporą wiedzę i doświadczenie, co mogłoby pomóc wielu osobom!

Co do tego wpisu - wrzucisz zdjęcia maski z procesu odnawiania?
  • Odpowiedz
@omnia: Ubogi bo laptop plus rożne złącza i oprogramowanie, ale w pobliżu mamy zaprzyjaźnioną diagnostykę i dajemy im zarobić. Oczywiście oni podsyłają nam inną robotę ;)

@WTFaydh: W przypadku Mercedesa nie ma żadnego problemu z nowymi częściami. Wszystko nadal jest produkowane. Główną rolę pełni cena. Niektóre części są w przystępnej cenie, ale zdarzają się wyjątki, które robią tylko na zamówienie i czas oczekiwania może wynieść nawet miesiąc. Podawałem
  • Odpowiedz
@Garage: Laptop i złącza z oprogramowaniem to 90% potrzebnego sprzętu :) VCDS, op-com, lexia, peugeot planet i wiele innych, to wszystko na lapie chodzi przecież. Ew. jakiś uniwersalny tester jak np. gutmann mega macs się też przydaje.
  • Odpowiedz
@Garage: China clone z allegro są wystarczające do nauki. Gdybyś chciał skompletować oryginalne serwisówki popularnych marek to pewnie dom w tej cenie byś wybudował. Ogólnie sam mega macs kosztuje prawie 10k ale robi sporo, do tego aktualizacje za bodajże 3k/rok.
  • Odpowiedz