Wpis z mikrobloga

@Miedziany_Brodacz: maszyna była zbudowana na specjalne zamówienie, uwzględniając grunty w Seattle (gdzie drążyła tunel SR99). Budowana była w Osace i przetransportowana do Seattle w 41 częsciach, gdzie została złożozna i uruchomiona. Maszyna ma moc 18600kW
  • Odpowiedz
@ql00: niezłe wiertło i fajne ma imię :-)
Dzięki za przerywnik w polityce. Już powoli mam dość tego Dudo-Trzaskowskiego zamieszania. Na szczęście zaraz wybory, a po wyborach powinno być lepiej.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ql00: wiesz może czy takie maszyny "jednorazowego" użytku sa sprzedawane, leasingowane, wypożyczane? Akurat tutaj wnioskuję, że drogą kupna/sprzedaży była z producentem.
  • Odpowiedz
@tomektoja1: one nie sa 'jednorazowe', powiedzialbym raczej ze sa 'dedykowane' czy tez 'szyte na miare' pod konkretne zastosowanie. Duza czesc niezniszczonej mechaniki wykorzystuje sie w innych projektach. Sa natomiast takie maszyny (oczywiscie duzo mniejsze) uniwersalne, ktorych sie nie rozmontowuje i wypozycza na konkretne prace.
EDIT: zwrot z inwestycji w Seattle jest przewidywany na 2 lata, przy czym koszt calkowity uwzgledniaja awarie, przestoje i przeciagniecie sie projektu w czasie (a bylo ich
  • Odpowiedz
@redcrescent: W Łodzi będzie wykorzystana taka maszyna do drążenia tunelu, który łączy Polskę ( ͡° ͜ʖ ͡°). No i były wykorzystywane w budowie drugiej linii metra, drążenia syfonu pod Wisłą w Warszawie czy w Gdańsku przy budowie podwodnego tunelu drogowego pod Martwą Wisłą. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W Łodzi sama tarcza waży 1560 ton, średnica 13,04 metrów, 111 metrów długości. Dziennie około 10
Reezu - @redcrescent: W Łodzi będzie wykorzystana taka maszyna do drążenia tunelu, kt...
  • Odpowiedz