Wpis z mikrobloga

@MeowsAndStuff:

3) przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:

a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,

b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie trudności w osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić sobie pomoc innej osoby.


Jak się wytłumaczysz z podpunktu a) ?
Na logikę cofanie nie jest normalnym kierunkiem jazdy.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@totalski: Nawet jeśli się oswolasz do sądu to w jaki sposób uzasadnisz ze poruszasz się pojazdem mechanicznym niezgodnie zprzepusami, czyli odwrotnie niż nakazują to przepisy i znaki? Tym że masz taki kaprys?
To samo dotyczy holowania pojazdu sprawnego, też nie wolno tego robić. Mimo tłumaczenia np że byłoby to ekonomiczniejsze od jazdy dwóch pojazdów w tym samym kierunku i na tym samym odcinku.
Mirki czy istnieje przepis który zabrania poruszania się sie na wstecznym w normalnym ruchu drogowym ?


@MeowsAndStuff: bezpośrednio nie, ale można podpiąć pod stwarzanie zagrożenia w ruchu. Podczas cofania masz ograniczoną widoczność, a nie robiłbyś tego bo musisz - tylko dla zabawy
@totalski: @Sm3rf1k: @One_Stone: @ks2m: na drodze jedno kierunkowej można cofać, nikt nie twierdzi że nie, tym bardziej nie twierdzi tego @Wiskoler_double, on jedynie stwierdził że na drodze jednokierunkowej nie wolno poruszać się pod prąd (tyłem) i tu decyzja czy cofając 10 metrów żeby wjechać w wolne miejsce parkingowe jest zwykłym dozwolonym parkowaniem czy jednak zabronionym poruszaniem się pod prąd należy do policjanta.

Macie inne zdanie na ten
mechanicznym niezgodnie zprzepusami, czyli odwrotnie niż nakazują to przepisy i znaki?


@aarahon: ja dalej się nie zgadzam, przez to zdanie, które zacytowałem. Mirek wyciąga całkiem słuszny (w niektórych przypadkach) wniosek, ale nie z tego przepisu.

Art. 23. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany:

3) przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:


a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego
Jak będziesz jechał w środku nocy, na drodze na której nie ma nikogo, powoli, to nawet nadgorliwy policjant nie ma podstawy prawnej do wystawiania mandatu.


@One_Stone: czyli poruszanie się pod prąd na drodze jednokierunkowej nie jest podstawą do wystawienia mandatu?
podstawą do wystawienia mandatu?


@aarahon: nie. Podstawą będzie cofanie bez spełnienia którejkolwiek z 3 przesłanek z art. 23, nie dam fakt jazdy na wstecznym po jednokierunkowej. Jak spełniasz wszystkie warunki, to możesz cofać.
@aarahon: wiesz w ogóle jak działa system karania za wykroczenia? jeżeli coś jest zabronione, można za to karać. ale jeżeli jest zabronione, a nie "jeżeli nie jest zabronione, ale jakiś random wykopek mówi że w sumie to mało bezpieczne i powinni za to karać". manewr cofania jest manewrem którego wykonanie musi być poprzedzone spełnieniem kilku warunków (za których niespełnienie również można karać, to ci niespodzianka), które ci już tutaj chyba
@ks2m: ja twierdzę że za poruszanie się drogą jednokierunkową pod prąd można dostać mandat choćby za niezastosowanie się do znaku D3.

Ty rozpisujesz się że można cofać na drodze jednokierunkowej choć nikt nie twierdzi inaczej.

Kto tu jest upośledzony?
@ks2m: przyjęty mandat jest ważny, nawet jeśli podstawa jest niezgodna z taryfikatorem cokolwiek to dla Ciebie znaczy, można go dopiero unieważnić.

Poruszanie się pod prąd na ulicy jednokierunkowej jest wykroczeniem. Cofanie w miejsce parkingowe jest dozwolone.
Proste jak budowa cepa, policjant ewentualnie osądza czy jest to poruszanie się pod prąd czy dozwolone cofanie.
@aarahon: dalej nic nie rozumiesz, poddaję się bo to jak rozmowa #!$%@? z butem xD jeżeli uważasz że możesz dostać mandat za twoją autorską formę, czyli „niedostosowanie się do znaku D3”, cokolwiek to dla ciebie znaczy, to powiedz jaka będzie wówczas podstawa prawna na mandacie ( ) artykuł, najlepiej z odwołaniem do rozporządzenia (taryfikatora) który ustala wysokość kary