Wpis z mikrobloga

Dodałem sojuszników, którzy będą chodzić za główną postacią i wspierać gracza.
W sumie tego nie planowałem ale jakoś konwencja fantasy, gdzie chodzimy samotnym mega koksem nie pasowała mi do gry, którą chcę zrobić.
#gamedev
  • 6
@danter: Jest to kamera z perspektywą, tylko z bardzo niskim FOV (chyba 6 stopni), żeby sprawiała złudzenie ortograficznej ale zachowała trochę paralaksy, ustawiona w odległości ok. 1500 jednostek żeby zrekompensować wąski kąt widzenia.
Na filmie nie ma żadnych na tyle wysokich obiektów, żeby to było zauważalne więc w tym wypadku równie dobrze mogłaby to być też zwykła kamera ortograficzna i efekty byłby taki sam.
@danter: Ten projekt zaczął się od tego, że próbowałem stworzyć wrażenie grafiki Diablo 2 w 3D więc fajnie, że to widać nawet przy tak szczątkowej oprawie graficznej.
Tak, mobki i postaci to zwykle 3D, z tą różnicą, że naśladuje ograniczenia starej grafiki 2D, i dlatego wyglądają jak spritey.