Wpis z mikrobloga

#programowanie #cpp11 #cpp

Mikroby, zostały mi 2 miesiące wakacji. Koniec byczenia, trzeba coś ruszyć dupsko i zacząć się uczyć czegokolwiek.

Jako, że jestem na Infie i z tym wiąże swoja przyszłość to pasowałoby powoli uczyć się troszeczkę bardziej zaawansowanego programowania niż "hello world". Dlatego zastanawiam się jaką książkę zakupić. Symfonia C++ jest chyba bez C++11, a jest mi on potrzebny na studiach (bo głównie z niego składa się egzamin, który w tym roku oblałem). Zresztą fajnie by było ogarnąć najnowszą rewizję. Budżet nieograniczony.

Na razie zastanawiam się nad:

Język C++. Szkoła programowania. Stephen Prata

Macie jakieś propozycje, sugestie?

Czego mógłbym się się jeszcze równolegle uczyć, coś się zazębia z w/w tematem?

PS. Nie chcę pdf'a. Wolę coś namacalnego.
  • 22
@M4lutki: "Szkoła programowania" S. Praty to dobra książka. Sam mam nieco starsze wydanie (bez C++11) i właśnie ją studiuję. Napisana przystępnym językiem, chociaż jest trochę przeładowana treścią. Jeżeli coś tam kojarzysz z C++ to nie trzeba jej czytać od deski do deski.
@tranwkapsulkach: Uczyłem się już z kursów. Chciałbym książkę :)

@Godlike_Atheist: Argumenty?

@Jack3d: Po to, po co studiuje 80% studentów. Papierek, który ewentualnie w przyszłości pozwoli mi zdobyć lepszą posadę, niż taką którą dostanę bez papierka - przynajmniej taką mam nadzieję. Z tego co słyszałem to tak to działa.

@Vealheim: Oo fajna pozycja, a studiowałeś ją może ? Jak oceniasz?

@lawaszkiri: Dzięki, własnie o taką opinię mi chodziło.
@M4lutki: Jedna z dwu książek które czytałem o C++ (druga to C++, algorytmy i struktury danych). Jest OK, ale ja poszedłem rok po przeczytaniu w inne języki i w C++ głębiej nie siedziałem. Tak czy inaczej da się ogarnąć na jej podstawie sporo rzeczy.