Wpis z mikrobloga

Mirki,
Słowem wstępu: kupiłem w sklepie internetowym klocki cobi. Sklep wysłał zamówienie 18 listopada paczką w ruchu do odbioru w punkcie. I teraz zaczyna się ciekawiej, otóż przedostatni status na stronie śledzenia przesyłki z dania 19.11 to "Paczka jest w drodze do punktu odbioru", a ostatni status z dnia 21.11 to "Paczka właśnie została odesłana do nadawcy". Status ten wisi do dziś. Sklep odpowiada wymijająco na maile w związku z czym 27 listopada napisałem, że rezygnuje z zamówienia i proszę o zwrot środków. Sklep odpowiedział, że nie odda pieniędzy, dopóki paczka do nich nie wróci.

Co mogę z tym zrobić? Jaka jest moja wina w tym, że Paczka w ruchu nie zrealizowała zamówienia. Patrząc z perspektywy kupującego, to sklep nie zrealizował zamówienia (ponieważ paczka nie dotarła do punktu odbioru) i wszelkie problemy z realizacją zamowienia sklep powinien brać na siebie bez wciągania kupującego w tą sprawę, a tymczasem nie mam ani zamówienia, ani pieniędzy i nie wiem, kiedy je dostane, bo stanowisko sklepu to: oddamy pieniądze jak wróci przesyłka.

Ich stanowisko nie trzyma się kupy nawet wg ich własnego regulaminu:
W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta, jeżeli zapłata została dokonana, zwrot zapłaty nastąpi w terminie do 14 dni od dnia otrzymania rezygnacji Klienta przez Sprzedawcę, z zastrzeżeniem punktu 9 poniżej. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanej rzeczy lub do czasu dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Zgodnie z ich regulaminem "dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania" co wprost jest statusem przesyłki na stronie śledzenia więc w ciągu 14 dni od rezygnacji powinni zwrócić pieniądze a z tego co do tej pory komunikują to tak się nie stanie.

Mirki, co robić?
  • 3
  • Odpowiedz
@Nuclear_Diss: Niestety paczka w ruchu to jakaś totalna kpina. I jeśli paczka została faktycznie nadana to na miejscu sprzedającego również czekałabym na jej powrót i dopiero wtedy zwrot pieniędzy. Chyba nie bardzo możesz z tym cokolwiek zrobić poza czekaniem na paczkę ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz