Wpis z mikrobloga

@mBank Gdzie u Was zaginela logika? Czemu osoba, ktora ma karte do konta, na swoje dane, ale nie jest wlascicielem konta, nie moze placic telefonem?
Rozumiem ze gdyby nie miala karty, to wtedy kwestia dostepu itp. Ale skoro ma karte, placi nia, to czemu tego samego nie moze robic telefonem?! Bo brzmi troche jak Bareja - masz wazna karte, ale placic nia nie mozesz....
  • 14
@sylwke3100: Ale zabezpieczenia przed czym? Skoro posiadasz karte do konta na swoje dane, mozesz nia placic dowoli - w koncu to Ty otrzymujesz PIN, nawet jak w sklepie poprosza o dowod, to absolutnie wszystko sie zgadza - to czemu nie mozesz placic telefonem? Gdy tak naprawde obciazana wtedy jest wlasnie TWOJA karta?
Bo tu brakuje mi logiki...
@ZespolmBanku: Aplikacja mBanku, pelnomocnictwo szczegolowe.
Wiem ze szczegolow nie udzielicie o tym przypadku, bo to dotyczy to konta nalezacego do jednego z Rodzicow, gdzie drugie ma ten problem, mimo pelnego dostepu do reszty.
Nie mniej chetnie bym poznał logike czemu jest tak i nie da sie, a jedyna opcja jaka przedstawiacie na infolinii to zalozenie nowego konta...
@krzyzakp, pełnomocnik szczególny to rodzaj pełnomocnictwa dość ograniczonego w swoim zakresie, bo jedynie może korzystać z karty. Kartę może jedynie aktywować telefonicze. Nie może tego zrobić internetowo w serwisie transakcyjnym czy w aplikacji mobilnej. Nie może też korzystać z aplikacji mobilnej, która daje możliwość dodania karty do Google Pay. Nie stoi jednak nic na przeszkodzie by zainstalować osobno aplikację Google Pay i dodać ją bezpośrednio właśnie stąd. Michał
@ZespolmBanku: A w przypadku pelnomocnictwa rodzajowego, sa tez takie ograniczenia? Bo zakladam ze zmiana pelnomocnictwa to maly problem, a jakie dokladnie jest, nie jestem pewny, ale podejrzewam ze rodzajowe (tak, powyzej blednie napisalem, bo musialem sprawdzic co sie kryje pod tymi definicjami).
Nie mniej - jaki jest sens, ze nie da sie w waszej aplikacji, a przez Google Pay mozna? Bo bezpieczenstwo to napewno nie...
@krzyzakp, pełnomocnictwo szczególne jest ograniczone wyłącznie do posiadania karty. Taka osoba, nie ma wglądu w konto, nie wykonuje żadnych operacji w serwisie transakcyjnym i stąd też nie ma dostępu do aplikacji mobilnej. Pełnomocnik rodzajowy ma już większe uprawnienia i może korzystać zarówno z serwisu jak i aplikacji.
@ZespolmBanku: Dopytałem jak to wyglada i jest jeszcze weselsza sytuacja. Nie ma zadnego pelnomocnictwa. Ojciec po prostu wyrobil druga karte kredytowa na dane Mamy, ktora tez u Was ma konto. I na skutek tego, widzi w swojej aplikacji operacje na karcie (czego z pelnomocnictwem szczegolnym nawet by nie widziala), ale dodac jej juz nie moze..
Czyli co? Moze placic plastikiem, ma do niego dostep z aplikacji mobilnej (bo jest waszym klientem,