Wpis z mikrobloga

@sing: klimatyzacja a wentylacja to odrębne tematy.
Jeśli nie działa klima (nie chłodzi) a będziesz jeździł z odpaloną klimą to możesz zniszczyć sprężarkę od klimy (skoro nie ma czynnika to nie wiadomo jaki jest stan oleju który wędruje w układzie razem z tym czynnikiem.

Wyżej opisany temat nie ma zupełnie wpływu na działanie wiatraka od wentylacji, więc nie zniszczysz tym wiatraka.

@InterferonAlfa_STG: wiem o tym, ale op jasno dał do
@sing: to jest zupełnie inne pytanie w takim razie ;) Nic się nie stanie. Jak nie działa klima, to nie działa klima - sprężarka się nie załączy, albo jak się załączy, to się w cholerę zatrze z braku czynnika (a w zasadzie braku smarowania - czynnik ma też właściwości smarne, bo jakiś tam olej jeszcze w nim pływa - albo odwrotnie). Wentylacja będzie działać. To, że silnik dmuchawy padł raczej nie
@Kot_Zonk: całkowity brak czynnika występuje w przypadku grubej nieszczelności, ale zdarzają się przypadki że jest "coś tam jeszcze jest" kompresor się załącza i pompuje bez oleju. Znam taki przypadek, dlatego będę trzymał się swojej wersji
Jeżeli nie ma to komoresor nie ruszy


@Kot_Zonk: Dokładnie. Ale dobrze poinformować bo nie każdy wie. Jedyny problem to powietrze dostające się przez nieszczelność. A zwłaszcza wilgoć. Najlepiej od razu poszukać nieszczelności, naprawić i (jeśli nie ma się kasy) to nabić lekko azotem i poczekać do wiosny. A jak jest kasa to od razu czynnik i ew. olej.
@sing: Olej w układzie klimatyzacji miesza się z czynnikiem więc wymienić olej można przy normalnym serwisie klimatyzacji (spuszczenie reszty czynnika oraz wpuszczenie nowego razem z olejem) Używać klimatyzację powinno się też w zimę,żeby właśnie kompresor nie stał przez tę parę miesięcy
nowoczesne kompresory nie mają sprzegieł tylko zawór który otwiera/zamyka obwod. Tak więc da się zatrzeć sprężarke bez gazu


@Kacpoo: Nie mają czujnika ciśnienia, który zabezpiecza w takich sytuacjach? Trochę dziwne.