Wpis z mikrobloga

Siema Mirasy ,
Szukam autka do pracy , praca na budowie dojazd to glownie asfald drogi z płyt i jakies szuter itp. Ale do rzeczy moj wybor padł na Suzuki Jimny taki 12/18tys wiadomo im mniej tym lepiej. Jest szansa ze pojade jutro takiego ogladac i mam pare pytań bo to pierwsze moje 4x4

1. Jimny czy moze vitarka i dlaczego(ma byc male zwinne docelowo lekko pomotane)
2. Na co patrzec oprocz rdzy
3. Jak sprawdzic napędy jesli np nie bedzie gosc chcial jechac w teren
4. Czy to prawda ze w jimny nie mozna jechac po drodze z napedem 4x4 tylko w terenie?? Chodzi mi np jak to jest zimą bo juz raz przez tylny naped w rowie leżałem a to ma byc caloroczne autko do pracy.
5. Czy macie gaz w swoich jamnikach i czy lpg w jakis sposob wyklucza go z jazdy w terenie??
6 czy nie kupywac jimny po 2005r bo gdzies czytalem ze od tego roku jakies ujowe skrzynie są?
7 dajcie jakies wskazowki co i jak bo mnie ten łofrołd sie coraz bardziej podobie
#offroad #jimny #samochody #motoryzacja
  • 13
@jahu225: Jimny ponoć mocno rdzewieje, ale jak ma ramę całą, to nie ma czego się bać, blachę da się ogarnąć w razie czego. Poza tym to wiadomo, jak reduktor i skrzynia śmigają. Co do niemożności korzystania z 4x4 na asfalcie to tak jest w każdej terenówce z dołączanym napędem drugiej (zwykle przedniej) osi, gdy nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego.
@jahu225: Jak byś miał #!$%@?ć ponad setkę, to tak. Ogółem przyjmuje się, że do 40-50 km/h można jechać z zapiętym napędem na obie osie, bo wtedy przeciążenia przenoszone na wał nie są na tyle duże, żeby było jakieś poważne ryzyko jego uszkodzenia.
@jahu225: jak chcesz jeździć z AWD cały rok po asfalcie to potrzebujesz czegoś z centralnym dyfrem (albo imitacją). Interesuje Cię stare RAV4, forester, wszystkie Pajero (zobacz Pajero pinin), jeep Cherokee xj (w zasadzie chyba wszystkie oprócz Wranglera), stary outlander, Lada niva. Generalnie polecam awdwiki.com :)
A do jazdy po szutrach to nawet CR-V wystarczy.
@jahu225 człowieku, kup subaru Forester S turbo albo w ostateczności ssaka, zobacz tylko czy nie pordzewiale kielich tył i nadkola i na problemy które Cie trapia będziesz miał wyjebongo. Stale 4x4, 170 konia, idzie po śniegu jak przecinak, generalnie taka słabsza podwyższona Impreza.
A to nie jest czasem zajebiscie drogi napęd myślałem wlasnie na początku o Rav4 ale gdzies wyczytalem ze to jak sie zepsuje to rzeźnia
@Alinoe_83: hehe dobra przekonales mnie:)
A tak serio to gdzies tam z tylu głowy jest ze kiedys bede chcial sie w jakims błocie utopic:) właduje w niego pewnie drugie tyle i za jakis czas znow będę szukal auta do pracy bo to sie juz nie bedzie nadawalo do cywilnej jazdy:)
@MQG17: dzieki za odpowiedz, chcialbym zeby to bylo do pracy stąd myśl o gazie ale tez dozabawy do lekkiego terenu niemozliwego dla zwyczajnej osobowki, a jak sie skonczy to nie wiem :) jako amator kompletny juz wiem ze na dzien dobry musze wsadzic drugie tyle zeby mi sie podobal i troszke lepiej jezdzil:)