Wpis z mikrobloga

Jak ktoś jeszcze dalej uważa że "bolidy są takie same", albo "Kubica gorzej wychodzi z zakrętu".

To polecam porównanie tego jak wygląda:
1) normalna F1 - czyli pojedynek Kvyat vs Albon - https://www.youtube.com/watch?v=THK2lYEusLo&feature=youtu.be&t=204
2) F1.99 - czyli pojedynek Russel vs Kubica - https://gfycat.com/pl/insignificantactivecatfish-paul-ricard-williams-f1-formula1-russell

Idealnie widać jak Kvyat dużo lepiej wychodzi z zakrętu od swojego przeciwnika, trzyma się za nim cały czas i z trudem go dogania na prostej.
Natomiast Russel wychodzi gorzej, traci dystans do przeciwnika po wyjściu, a następnie na prostej z łatwością go dogania.

Dokładnie taka sama sytuacja była w Kanadzie, gdzie bez problemu znajdziecie onboardy gdzie kierowcy wychodzą na prostą po nawrocie ze stratą 10-20metrów i nawet z DRS ledwo co są w stanie to nadrobić.
Natomiast Russel po nawrocie tracił 50-100metrów i bez DRS wyprzedza Kubicę bez problemu.

#f1 #kubica #echasanoku
e.....0 - Jak ktoś jeszcze dalej uważa że "bolidy są takie same", albo "Kubica gorzej...
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@erb0: Ja też wątpię w identyczne bolidy, ale też bez przesady, na tym nagraniu Russel nie wychodzi ani super dobrze ani źle, optymalnie ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@erb0: Jest tak, ponieważ Kubica ustawia sobie w bolidzie dużo większy docisk aero (inaczej nie jest w stanie opanować samochodu w zakrętach). Oczywiste w tej sytuacji jest, że będzie tracił na prostych ponieważ większy docisk zawsze niesie ze sobą większy opór aerodynamiczny.
  • Odpowiedz
@erb0: może ustawienia? Russell podobno miał tryb 'overtaking', a Robert 'race'. Albon być może był w trybie 'defend' i być może stąd ta różnica. Tak czy owak lipa, że nie powiedzieli Robertowi żeby się bronił a tym samym normalnie ścigał.
  • Odpowiedz
@hokus_pokus: Po co się ma bronić? Przecież wcześniej czy później i tak obaj zostaną zdublowani i wtedy będzie już po walce. Jak Kubica będzie walczył z Russellem to obaj pojadą wolniej a co za tym idzie szybciej zostaną zdublowani. Russell się spina na walkę bo młody. :) Alonso jak jechał na 15-16 miejscu to pytał się czy nie lepiej się wycofać a przecież miał lepszy samochód i miał z kim
  • Odpowiedz
jak tam idzie nauka fizyki? Dalej cień aerodynamiczny to mit? ;)


@WypadlemZKajaka: No masz tutaj pięknie pokazane jak działa cień - w pojedynku Torro Rosso.
Takie same onboardy można znaleźć z Kanady, gdzie cień też daje minimalne lepszą prędkość.

Trzeba być ślepym albo oglądać F1 od wczoraj, żeby twierdzić że to co robi Russel wynika z cienia.
  • Odpowiedz
Po co się ma bronić? Przecież wcześniej czy później i tak obaj zostaną zdublowani


@Gieekaa: Jak zostaną zdublowani to czemu nie zapytasz po co w ogole wystawiają bolid? albo czemu dojezdzają do konca wyscigu zamiast zjechac po 1 kolku?

Jak poslucha sie komunikatow russela to ciągle mu dają komendy "attack" / "go defend", mówią mu kto jest przed nim, za nim, jaka strata..u kubicy malo się dzieje na radiu. nie
  • Odpowiedz
Po co się ma bronić?


@Gieekaa: Bo na tym polega ściganie? I tak dojadą na ostatnich miejscach, w sumie co za różnica kiedy ich zdublują i czy zdublują 2,3, czy 10 razy...chyba można się normalnie pościgać ze swoim partnerem z drużyny, nic nie tracą.

Russell się spina na walkę bo młody. :)


A Kubica walczy o pozostanie w F1 - niech ciśnie swój team, że chce się normalnie ścigać, bo
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@erb0: jeżeli wychodzisz gorzej z zakrętu a doganiasz gościa na prostej to masz po prostu aero ustawione na mniejszy docisk niż ten drugi, dziękuję, zamykam
  • Odpowiedz
@patchupdate: Zawieszenie, ciśnienia, pochylenie kół, dyferencjał. A do tego jedna zmiana ma wpływ na inne. Docisk to fajna sprawa, ale nie jest jedyną rzeczą w F1.
@erb0: Red Bull w Meksyku był szybki na prostej i w trzecim, wolnym sektorze. Czy to dlatego, że stadion tworzył cień na nawierzchni?
(σ ͜ʖσ)
  • Odpowiedz