Wpis z mikrobloga

To już 20-ty #lejektresci ()

1) Mechanizmy działania reklam
skojarzenie emocjonoalne (picie coca coli = radość)
reklamy informacyjne ("nowa sieć komórkowa")
perswazyjne ("4/5 lekarzy wybiera Camele")
składanie obietnicy ("schudnij w 15 dni")
sygnalizowanie (firma wykupująca wielki bilbord w centrum miasta jest poważną firmą)
sygnalizowanie społeczne (inaczej postrzegają nas ludzie kiedy pijemy reddsa niż kiedy pijemy harnasia)
Czemu stacje benzynowe nie reklamują się tak często jak napoje gazowane?
Dlaczego marki nie prezentują różnych wizerunków dla poszczególnych grup docelowych?
https://meltingasphalt.com/ads-dont-work-that-way/

2) 18 modeli biznesowych
https://www.reddit.com/r/Entrepreneur/comments/bqv8gj/list_of_18_business_models/

3) Wymyślanie nazwy
Oprócz porad jest kilka narzędzi do generowania i sprawdzania nazw.
https://growthbadger.com/blog-names/

4) Jakie cechy powinien mieć dobry specjalista od mediów społecznościowych?
Dyskusja na Twitterze
https://twitter.com/MattNavarra/status/1126502525404729344

5) RICE - metoda priorytyzacji
Zasięg*Wpływ*Prawdopodobieństwo/Wysiłek
https://www.intercom.com/blog/rice-simple-prioritization-for-product-managers/

6) Test osobowości oparty na 16 wzorcach
Zajmuje ~10 min.
https://www.16personalities.com/pl

Dodatkowe 3 linki dostępne na grupie FB.

*
Jak śledzić kolejne zestawienia?
Facebook
* Mirkolista *RSS* albo tag - #lejektresci
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Bouquet: Jakbym wprowadzał nowy kanał to najprędzej newsletter. Zdaję sobie sprawę, że fb i wykop nie są idealne bo trzeba się przebijać przez algorytmy. Rozwiązaniem na tę chwilę może być zapisanie się do mirkolisty.

@MilionoweMultikonto: Poczytaj o customer development i lean startup. Z internetowych źródeł, które mi na szybko przychodzą do głowy to:
https://www.thefamily.co/
https://docs.google.com/document/d/1wkJ6Ruh2IiR-caT-PS3n5Yt5VKcmIsVhuQwjgqK7030/
  • Odpowiedz