Wpis z mikrobloga

@shaelix92: No to musisz odpalić silnik chociażby po to, żeby w filtr zassało olej. Zostawiasz na dwie, trzy minuty, gasisz, czekasz chwilę, az spłynie do miski i sprawdzasz.

W sumie to nie kminię, o co pytasz, to trochę jednak oczywistości. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@shaelix92: Bo sprawdza się na zimnym. I powód tego jest wyjątkowo prosty: rozgrzany olej trudniej jest zobaczyć na miarce, przez co trudniej jest ocenić jego poziom. Poza tym jest rzadszy i wskazanie może być zaniżone.
  • Odpowiedz
@shaelix92: Bo zawsze tak piszą, no i wynika to z tych różnic w gęstości oleju ciepłego i zimnego. Ale utarło się, że prościej jest sprawdzić stan na zimnym silniku, zwłaszcza że dolewkę i tak robi się tylko na zimnym.
  • Odpowiedz
ale raczej zawyżone?


@shaelix92: Dlaczego zawyżone? Rozgrzany olej po jeździe jeszcze mogł nie spłynac w całości do miski i bagnet może pokazywac nieco mniej. A olej spuszczaj rozgrzanym a zalewaj na letnim/zimnym. I zalewaj filtr oleju.
  • Odpowiedz