Wpis z mikrobloga

#apple #afera

W sobotę moja dziewczyna została okradziona. W pewnym momencie przyszedł jej sms z mBanku o odrzuconej transakcji (był ustawiony limit na transakcje internetowe). Gdy weszła na konto, okazało się, że ma dokonanych kilka płatności na iTunes na kwoty 11.11 pln , 33.33 pln i 111.11 pln które łącznie złożyły się na kwotę 300 pln. Co istotne sama nie ma konta na iTunes, a karta do banku nadal znajduję się w jej portfelu, więc numer karty i cvc musiały zostać przechwycone podczas jakiejś płatności w necie (najprawdopodobniej na alie). Niezwłocznie zablokowała kartę i zadzwoniła do MBank, tam powiedzieli, że na tym etapie nie mogą nic zrobić i trzeba próbować dzwonić do Apple o anulowanie transakcji i wtedy pieniądze wrócą na konto. I tu zaczynają się schody, okazuje się, że infolinia appla działa od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:00. Chatbot też nie działał, można było jedynie zamówić rozmowę... Z braku innego wyjścia zamówiła rozmowę na dzisiaj na 9:30. Rozmowa trwała godzinę. Najpierw rozmawiała z jakimś gościem który ciągle zapewniał, że już są blisko rozwązania i dziewczyna dostnie zwrot. Jak zorientował się, że karta z której wyciągnięto pieniądzę jest zablokowana to powiedział, że są dwie możliwości albo bank odblokuję na chwilę tę kartę żeby mogli zwrócić te pieniądze, albo poda numer innej karty i na tę zwrócą. Dziewczyna podała numer innej karty i gość przełączył ją na "kogoś wyżej". Pani ponowie zapytała w celu weryfikacji o 4 ostatnie cyfry z karty, która została okradziona a następnie powidziała, że jednak nie, że oni jednak tego nie zwrócą. W związku z tym, że ten cyrk trwał już godzinę dziewczyna poprosiła o adres email na który może złożyć reklamacje. W odpowiedzi usłyszała, że jej droga reklamacji została już wyczerpana i żadnego maila nie dostanie.

I tu pojawia się pytanie, gdzie można ten cyrk zgłosić ? Niesety nie znalazłem żadnego sensownego maila, gdzie móglbym taką reklamacje złożyć pisemnie.
  • 8
@komw: w mBanku powiedzieli, że reklamację możemy składać w momencie kiedy transakcja zostanie zaksięgowana, tymczasem ona od soboty 'wisi'. Wg nich jedynym sposobem na tę chwilę jest anulowanie transakcji przez apple, a wg konsultanki mBanku ta transakcja może 'wisieć' do 20 kwietnia.