Wpis z mikrobloga

Od jakiegoś czasu w wolnym czasie dłubię sobie grę. Z racji, że codziennie w Unity siedzę to aby mi mózg się całkiem nie zlasował piszę ją od zera bez żadnego silnika, w C++, jedynie z paroma bazowymi bibliotekami. W co się rozwinie? Jakbym wiedział to bym się pochwalił, ale nie wiem. Na razie stworzyłem zestaw bazowych elementów, wykrywanie kolizji, pociski i obiekty poruszające się po wyznaczonej ścieżce, serializację komponentów. W najbliższym czasie będę ogarniał animacje(IQM, albo już gltf), podstawowy edytor ingame(nie chce mi się zawsze ręćznie edytować JSONa) i jakiś bazowy zestaw eventów aby można było np. ukończyć level, zniszczyć przeszkody, etc.

Mile widziane uwagi zwłaśnie odnośnie kodu, grafika kompletnie testowa, raczej będę szedł w stylistykę low poly.

Wykorzystywane biblioteki:
- obsługa okna, grafika: https://www.raylib.com/
- system ECS: https://github.com/skypjack/entt
- parsowanie JSONa: https://github.com/nlohmann/json

Link do repo: https://git.sr.ht/~leinnan/raylibGame/log/

Mój tag: #leinnanblends

#gamedev #cpp #programowanie
Leinnan - Od jakiegoś czasu w wolnym czasie dłubię sobie grę. Z racji, że codziennie ...
  • 5
  • Odpowiedz
@Leinnan: Pierdółki na które zwróciłem uwagę zaglądając w kod:
-zamiast #ifndef XXX #define XXX #endif można stosować krótsze #pragma once
-const float & - float jest na tyle mały, że nie ma sensu pchać go przez stałe referencje
Czepiam się ( ͡° ͜ʖ ͡°)
I szanuję za samozaparcie, by napisać coś prawie od zera.
  • Odpowiedz
@Leinnan: Bez sensu robić grę w 3D od podstaw. Jak już robisz od zera, to powinieneś jakąś 2D z fajnym silnikiem i zaawansowaną mechaniką. Na przykład coś w stylu Factorio, albo Drwaf Fortress.
  • Odpowiedz
@rzezol: Z pragma once mam opory bo nie jest w standardzie, chociaż głównie siła przyzwyczajenia. :P Co do referencji zamiast wartości- bardziej logika kodu niż optymalizacja- wiem, że nie zamierzam zmieniać wartości tej zmiennej.
  • Odpowiedz
Bez sensu robić grę w 3D od podstaw. Jak już robisz od zera, to powinieneś jakąś 2D z fajnym silnikiem i zaawansowaną mechaniką. Na przykład coś w stylu Factorio, albo Drwaf Fortress.


@Antyradek: lolnope
  • Odpowiedz