Orientuje się ktoś może jak działa, jak następuje przełączenie zaworu takiego jak na obrazku? Z tego co wyczytałem to sterowanie odbywa się pośrednio poprzez zewnętrzne zasilanie pilota. Czy wtedy jego sterowanie odbywa się pneumatycznie czy poprzez cewki? Przyłącze 84 i 82 w dokumentacji ( https://www.festo.com/net/pl_pl/SupportPortal/default.aspx?q=163143 )nazwane jest jako przyłącze odpowietrzenia pilota. Umie ktoś to wytłumaczyć? #pneumatyka #festo #automatyka
@rrobot: @jaavi666: Czyli aby przełączyć zawór po prostu zasilam odpowiednią cewkę. Aby sterować siłownikiem dwustronnego działania zasilanie powietrzem do przyłączy 84 i 82 wygląda wtedy tak? I działa to w taki sposób że cewka dostaje zasilanie to powietrze z pilota przełącza zawór tak?
@Totems: Tak mi się kojarzy, że to odpowietrzenie 82 i 84 powinno być do jakichś tłumników, nie do zasilania. Przynajmniej ja bym tak zrobił xD I jeżeli dobrze kojażę, to czasem są piloty, ktore wymagają zasilania, to wtedy są oznaczone 92 i 94 przyłącza, a mogą być i takie, które mają i zasilanie i odpowietrzenie.
@Totems: 82/84 - odpowietrzenie pilotów można dać tłumiki lub też nic nie dawać, bo często to odpowietrzenie jest już po prostu jako mały otwór w obudowie zaworu i nawet fizycznie nie ma co tam wkręcić. Na schemacie dajesz zasilanie tylko na 1, generalnie ten zawór jest z wewnętrznym zasilaniem pilotów, czyli powietrze leci z jedynki takimi małymi kanalikami na piloty.
#pneumatyka #festo #automatyka
I jeżeli dobrze kojażę, to czasem są piloty, ktore wymagają zasilania, to wtedy są oznaczone 92 i 94 przyłącza, a mogą być i takie, które mają i zasilanie i odpowietrzenie.
Na schemacie dajesz zasilanie tylko na 1, generalnie ten zawór jest z wewnętrznym zasilaniem pilotów, czyli powietrze leci z jedynki takimi małymi kanalikami na piloty.