Wpis z mikrobloga

#rtl #sdr #krotkofalarstwo
Mój tata intstalował dzisiaj tuner na laptopie, twierdzi, że zainstalował oprogramowanie sterowniki podłączył do komputera ale po włączeniu oprogramowania komputer mu go nie wykrywa. Żegluje, dlatego chciał sprawdzić czy będzie działał w programie OPEN CPN, wgrał plugin ale open cpn też nie wykrywa tego pendrive.
Ktoś coś? od razu mówię, że jestem w tym kompletnie zielony, wszystko mu przekażę
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

OPEN CPN


@xzybartek: no to najpierw niech sobie ściągnie SDRsharp i sprawdzi, czy wgrane sterowniki pozwalają na uruchomienie dongla w tym programie wg sugestii poniżej i w trybie administratora:

You must run the program zadig to install the driver available here http://zadig.akeo.ie/ The default settings should be fine.

The receiver program (rtl_fm) and decoder (aisdecoder) are included as pre-built binaries, so from here, install the plugin setup package. So far I have no pre-built packages for gnuradio on windows, but this would be useful if provided. If there are issues it may be helpful to install the sdrsharp program to determine if the dongle is receiving data
  • Odpowiedz
  • 0
@pierzak napisałem maila do właściciela sprzętu, napisał jakieś bajki o tym że sprzęty lubią się psuć i wysłał filmik jak przylutowac spowrotem części do siebie bo mogły się podczas transportu poobijac, sprawa dalej nierozwiazana
  • Odpowiedz
@xzybartek: może faktycznie się spsuł... niech kupi u innego dostawcy i uruchomi. szansa na dwa zepsute sdry jest znikoma, a koszt też niezbyt duży. u mnie poszło na sdr# z nowymi sterownikami za pierwszym razem, więc ten problem jest dla mnie obcy.

sdr z nowymi sterownikami powinien się w menedżerze urządzeń przedstawiać w sposób jak na zdjęciu. jak jest u ojca?
p.....k - @xzybartek: może faktycznie się spsuł... niech kupi u innego dostawcy i uru...

źródło: comment_kzNIUz6MeKU0cB0EEJ08sDqeuasKv5BR.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz