Czy ma ktoś informacje na temat silnika E90 1.8d 143km, wersja poliftowa, przebieg 200k? Rok 2k9 Jak z trwałością tej jednostki?? #bmw #motoryzacja #bmw #samochody #pytanie #e90
@cialo_niczym_Adonis: To N47. Jeden z najgorszych diesli jakie wypuściło BMW. Do tego z najgorszego okresu produkcji (2007-2009). Wprawdzie najbardziej awaryjną jednostką była wersja 177 KM, ale to jest ta sama konstrukcja. Przy takim przebiegu jest szansa, że jest już po remoncie, ale ja bym omijał. Wolne od wad uznaje się jednostki wyprodukowane po 2011 roku.
@waciak: tak BMW 318d 143km rok 2k9 @Obstrukcja: samochód z książką, z Niemiec mordo @hyperlink: na FB na forum E90 polecaja ten silnik, i komu ufać xddd
na FB na forum E90 polecaja ten silnik, i komu ufać xddd
@cialo_niczym_Adonis: ktoś kto poleca ten silnik (jeszcze z tych roczników!) jest albo niespełna rozumu, albo się kompletnie nie zna. Za wiki:
The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[3] Rattling noise from the rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a
@waciak: tylko mi chodzi o 318d @hyperlink: ta bejca która mam na celowniku jest z końcówki 2k9, z grudnia bodajże. Cztli została już poprawiona, nie mylę się?
@cialo_niczym_Adonis: była poprawiana kilkukrotnie, ale ostatecznie dopiero jednostki wyprodukowane po 2011 są uznawane za pozbawione tych problemów. Po prostu seria produkowana w latach 2007-2009 była największą padaką.
@cialo_niczym_Adonis: N47 to bardzo dobry silnik, jedynie trzeba wymienić rozrząd jak się rozciągnie, ale ameby będą polecały klekota M47 bo niby rozrząd ma dożywotni xD a to, że ma mniej mocy, gorszą kulturę pracy i pali prawie litr więcej to już nieistotne. N47 będą ci odradzać tylko ci, którzy go nie mieli (albo 0,05% osób, które go miały i im się zerwał rozrząd bo nie wiadomo ile miał nalatane setek tysięcy
@cialo_niczym_Adonis: po styczniu 2009 zostało poprawione koło na wale. W każdym razie jest to jeden z najlepszych 4cyl diesli. Jego „wada” jest to ze trzeba wymienić rozrząd co jakiś czas który z wymiana kosztuje koło 3k. Na szczęście rozciągnięty łańcuch daje o sobie znac i można to ogarnąć przed pęknięciem
straszne pierdzielenie, wystarczy wymienić rozrząd, dbać o olej i auto długo służy bezawaryjnie.
@Xava: właśnie nie do końca. Problem jest o wiele bardziej złożony, bo w silnikach z pierwszych lat produkcji dochodzi na wale do wyrobienia zębów napędzających łańcuch. Skrócenie interwału wymian oleju nieco pomaga, ale nie rozwiązuje problemu.
Jak ładne auto ianie słychać rozrządu to bierz i śmigaj. Miej w pogotowiu 3 tys zł na wymianę rozrządu i tyle.
straszne pierdzielenie, wystarczy wymienić rozrząd, dbać o olej i auto długo służy bezawaryjnie.
Jak ładne auto ianie słychać rozrządu to bierz i śmigaj. Miej w pogotowiu 3 tys zł na wymianę rozrządu i tyle.
@cypisek84: Nikt kto ma doświadczenie z tymi silnikami nie zrobi CI tego za taką kwotę. Rozrząd znajduje się z tyłu, więc aby go wymienić trzeba wyjąć albo silnik, albo skrzynię. Do tego w pierwszych wersjach dochodzi wymiana
To ile kosztowała Cię wymiana tego rozrządu w n47?
@cypisek84: mnie nic, bo mam F30 w benzynie. Kolegę jednak ta przyjemność kosztowała 4,5 tys. zł, a była to wersja już poprawiana po 2009 r. Gdyby doszła konieczność wymiany koła zębatego (przypominam, że te jest zintegrowane z wałem) to trzeba by było jeszcze doliczyć do tego ok. 4 tys. zł za sam wał. Cudowny silnik, nieprawdaż?
@cypisek84: ale znam osobę, która to robiła. Widziałem faktury. A tutaj w sumie masz jeszcze potwierdzenie moich słów. Widzę jednak, że idziesz w zaparte, więc dalsza dyskusja jest pozbawiona sensu.
@cialo_niczym_Adonis: ktoś kto poleca ten silnik (jeszcze z tych roczników!) jest albo niespełna rozumu, albo się kompletnie nie zna. Za wiki:
@hyperlink: ta bejca która mam na celowniku jest z końcówki 2k9, z grudnia bodajże. Cztli została już poprawiona, nie mylę się?
@cialo_niczym_Adonis: Jak ładne auto ianie słychać rozrządu to bierz i śmigaj. Miej w pogotowiu 3 tys zł na wymianę rozrządu i tyle.
@Xava: właśnie nie do końca. Problem jest o wiele bardziej złożony, bo w silnikach z pierwszych lat produkcji dochodzi na wale do wyrobienia zębów napędzających łańcuch. Skrócenie interwału wymian oleju nieco pomaga, ale nie rozwiązuje problemu.
@
Jak ładne auto ianie słychać rozrządu to bierz i śmigaj. Miej w pogotowiu 3 tys zł na wymianę rozrządu i tyle.
@cypisek84: Nikt kto ma doświadczenie z tymi silnikami nie zrobi CI tego za taką kwotę. Rozrząd znajduje się z tyłu, więc aby go wymienić trzeba wyjąć albo silnik, albo skrzynię. Do tego w pierwszych wersjach dochodzi wymiana
@cypisek84: mnie nic, bo mam F30 w benzynie. Kolegę jednak ta przyjemność kosztowała 4,5 tys. zł, a była to wersja już poprawiana po 2009 r. Gdyby doszła konieczność wymiany koła zębatego (przypominam, że te jest zintegrowane z wałem) to trzeba by było jeszcze doliczyć do tego ok. 4 tys. zł za sam wał. Cudowny silnik, nieprawdaż?
A tutaj w sumie masz jeszcze potwierdzenie moich słów. Widzę jednak, że idziesz w zaparte, więc dalsza dyskusja jest pozbawiona sensu.