Aktywne Wpisy
Pust3lnick +9
Cześć. Jako że od ponad 10 lat mam prawo jazdy B i zawsze chciałem spróbować swoich sił na motocyklu postanowiłem zakupić sobie 125 żeby spełnić wreszcie swoje małe marzenie. Jest tylko jeden problem - na żadnym motorze nigdy nie jeździłem, wiem tylko jak się tym jeździ w teorii z internetu, ale praktycznie nie mam ani minuty doświadczenia, a gdybym tą 125 zakupił, to miałbym ponad 40 km drogi powrotnej do pokonania nim
Tak wygląda depresja
- wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach to odczyt z komputera
- uboga mieszanka paliwa (współczynnik 1.5? tak wskazuje skaner)
ponadto z tego co odczułem wcześniej:
-nierówna praca silnika, dziwny dźwięk rury wydechowej jakby był uszkodzony tłumik
- muli przy przyspieszaniu
- szarpie przy zmianie biegów
- czuć drżenie kierownicy przy 2500 obrotów, przy większych ustępuje
Mechanik wskazuje na pompkę paliwa,
-sterownik wariuje i jest uszkodzony lub kable sterownika robią zwarcie
-egr do wymiany bądź zaślepienia
Właśnie od czego zacząć
wymiana sterownika
wymiana pompy paliwa
czyszczenie egr
wymiana cewki świec kabli
coś innego?
Dziękuję za sugestie i odpowiedzi, kupiłem uszkodzone auto bez konsultacji z mechanikiem i teraz próbuję to naprawić.
#motoryzacja #samochody
Ukł zapłonowego nie tykaj, bo to nie przez niego wypada zapłon.
@kadet123: sprawdź jeszcze ile żłopie Ci oleju i jakie ma ciśnienie na cylindrach, bo może się okazać że może zabraknąć kasy którą miałeś na LPG na remont silnika. Poza tym silniki 1.6 XEP mają głowicę cyl.z popychaczami szklankowymi,czyli nie posiadają samoregulacji(1.4XEP posiada hydrauliczne)
Oczywiście problem nie wystąpi od razu,dopiero po około 40-50 tys.km
Objaw to spadek mocy,nierównomierna praca silnika na biegu jałowym,wypadanie zapłonów.
Jednym słowem do zrobienia zostaje głowica,a
Ale zgodzę się z Tobą, jest to trochę bardziej wymagający silnik pod kątem LPG i jeśli ktoś nie dba to niestety ta oszczędność wyjdzie bokiem