Wpis z mikrobloga

#problem #bank #awantura

Siema. Powiedzcie mi co robić z bankiem - czy tych idiotów można pozwać do sądu? Żądać odszkodowania? Kara musi być. Oto dlaczego:

Z końcem września kończy mi się karta, moja główna, gdzie prowadzę rachunek firmowy. Na tą kartę podpięte są liczne usługi typu serwery, adobe, dropboxy i wiele innych takich. Nowa karta z automatu powinna zostać wysłana pocztą na mój adres z bezpiecznym wyprzedzeniem.

- W połowie września dzwonię dowiedzieć się czy i jak dostanę nową kartę, dostaję informację, że karta powinna już być, więc pewnie przyjdzie lada dzień jeśli skrzynka pusta, została wysłana 3 września.
- Pod koniec września dzwonię na infolinię już mocno zaniepokojony (wyjeżdżam za granicę 1 października, karta mi będzie bardzo potrzebna). Pani pyta mnie z wyrzutem, czy zdaje sobie sprawę z tego, ile idzie taka karta? Następnie proszę o sprawdzenie adresu wysyłki, słyszę, że przecież na wysłana na moją ulicę! Dopiero jak przyciskam o konkretny numer to dowiaduję się, że karta poszła na zły adres - inny number bloku, inne mieszkanie i numer pocztowy.
- 29 września proszę o wyrobienie nowej karty i wysłanie jej do najbliższej mi placówki w trybie ekspresowym.
- 4 października proszę rano o informację na infolinii czy karta już jest do odebrania. Pani mówi, że wyślę do placówki maila i oddzwoni. Nigdy nie oddzwoniła, ale sam pofatygowałem się tam, aby dowiedzieć się, że karty nie ma bo przecież została wysłana pocztą znowu na ten sam zły adres. WTF?! Proszę więc o wyrobienie kolejnej, trzeciej już karty. Tym razem dostaję informację, że karta na pewno będzie do odebrania w placówce oraz, że karty na dzielni bardzo często giną i to normalne. Pan mnie informuje, że tryb przyśpieszony będzie wiązał się dodatkową opłatą xD Na koniec miał czelność wciskać mi kartę kredytową na promocji, chociaż poziom mojej irytacji wyczułby nawet kamień.

Zobaczymy co dalej, jeszcze wiele mogą usłyszeć dziwnych pytań i wiele mogą spieprzyć. Tymczasem kłopoty, wygasające usługi, niedziałający paypal itd. Oczywiście mogę podpiąć tam na jakiś czas zapasowe karty i przerzucać na nie hajs, tak będę musiał zaraz zrobić, ale to czas i znowu kłopoty - operacje firmowe chciałbym jednak mieć na jednym wyciągu jednej karty a to już nie będzie możliwe. Tracę czas i nerwy, sama infolinia zjadła mi już parę godzin. Do tego chyba wchodzi RODO - karta została wysłana na mój stary adres, który zmieniłem jakieś półtora roku temu. Wysłali dwa razy tam kartę, za drugim razem już wiedząc, że to zły adres i nie ma prawa figurować w bazie danych a jednak - nie zmienili moich danych osobowych zgodnie z moją prośbą.

Gdzie mogę mieć jakiś punkt zaczepu? Nie popuszczę im tego, bo nienawidzę korpo niekompetencji tak samo jak głupoty (to to samo), złodziejstwa i polityków (to też samo). Wykopowi prawnicy i eksperci - poradźcie jak to ugryźć?
  • 6
  • Odpowiedz
Wykopowi prawnicy i eksperci - poradźcie jak to ugryźć?


@Z151: jako, że zamierzasz kopać się z koniem (bo bank raczej prawników lub drogą kancelarię ma) to nie polegaj na poradach randomowych mirków tylko udaj się do specjalisty.
  • Odpowiedz
@Z151: Po pierwsze - czy zgłosiłeś wcześniej zmiane danych teleadresowych w oddziale? Na to trzeba mieć podpisany papier. Jeśli zrobiłeś to dopiero przy wysyłaniu karty na infolini to nie jest to skuteczna zmiana danych w większości banków. Z kartami w większości banków zawsze są problemy, więc nie dziwi mnie w sumie że tyle czekasz na kartę. Zawsze najlepszą opcją nie jest infolinia a oddział banku - na infolinii pracują studenci którzy
  • Odpowiedz
@KromkaMistrz: Zmianę danych zgłosiłem po przeprowadzce półtora roku temu. Po zalogowaniu do systemu online dane są prawidłowe od dawna. Gość w oddziale wykazał się straszną niekompetencją i tu kontynuuje opisaną historię. Otóż okazało się, że karta, którą kazałem wyrobić na infolinii tydzień temu była zaadresowana jednak prawidłowo, ale typ źle sprawdził w oddziale i powiedział, że była źle zaadresowana w związku z czym zastrzegł nieodwracalnie kartę, którą bym miał pewnie dziś
  • Odpowiedz