Wpis z mikrobloga

@Wysu:

W razie rażącej dysproporcji między wynagrodzeniem twórcy a korzyściami nabywcy autorskich praw majątkowych lub licencjobiorcy, twórca może żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez sąd.
  • Odpowiedz
@Slucham_psa_jak_gra_: “W 2015 roku po premierze gry Wiedźmin 3 zarząd CD PROJEKT deklarował, że chce wyjść naprzeciw autorowi Wiedźmina i współpracować na zasadzie obopólnych korzyści. Fakt, że ostatnia umowa została podpisana w 2016 roku sugeruje, że rzeczywiście tak było”
  • Odpowiedz
  • 11
@Slucham_psa_jak_gra_: ten przepis konkretnie odnosi się do gotowych utworów, do których ktoś nabył prawa i następnie zarobił $$$.

W przypadku CDPR finalnym utworem, który przyniósł zyski, jest gra, przy tworzeniu której Sapkowski nie miał udziału.

Nie wiem jak #!$%@? Polskie sądy będą to interpretować, ale nie ma żadnych logicznych podstaw żeby ten Janusz cokolwiek dostał.
  • Odpowiedz
@desthoff: wiadomo, ale w mediach zaczęli robic z niego ofiarę, że dostał tylko 40 tysięcy przed pierwszym wiedzminem, a naprawdę tych umów jest kilka i chociaż on nie robił żadnego dobrego PR grze to dostawał kasę
  • Odpowiedz
ten przepis konkretnie odnosi się do gotowych utworów, do których ktoś nabył prawa i następnie zarobił $$$.


@DobrzeNaoliwioneLozysko: Brednie. Po co piszesz o rzeczach, o ktorych nie masz pojęcia?

Masz wypowiedź prof. Markiewicza:

Ryszard Markiewicz: W oparciu o artykuł 44 Prawa autorskiego to jest teoretycznie możliwe, ale zależne od okoliczności tego sporu, których nie znam. Należy m.in. ocenić, w jakim zakresie zyski generowane za granicą były związane z książką wykorzystaną
  • Odpowiedz