na internecie spotkałem się ze skrajnymi opiniami, jedni go bardzo kochają, inni go szczerze nienawidzą. W moim przypadku, używam Lomboka od półtora roku i raczej byłbym szczerze zawiedziony gdybym wpadł w projekt, który go nie używa. Jedyny problem jaki miałem z Lombokiem, to StackOverflow na equals w hibernatowej encji, w tym wypadku ograniczam się do anotacji dla getterów, setterów i buildera.
@jaxon9000: ja tam sobie chwalę. Co do equals i tostring to dokładnie te same problemy sa w przypadku klasycznych czy też wygenerowanych przez ide implementacji. W lomboku wystarczy podać exlude (w adnotacji jest taki parametr) I tak rozwiązać problem.
@jaxon9000: dobry, z głową trzeba używać (jak do wszystkiego). Na pewno można spalić kupę czasu przy toString/equalsAndHashCode. My używamy do takich trywialnych rzeczy jak DTO, konstruktor do wstrzykiwania zależności do jakiegoś serwisu, Logger (ale jaka to korzyść jedna adnotacja = jedna linijka z polem w klasie), Builder. Często mamy tak, że equals i hashcode jest oparte tylko o dodatkowe pole UUID, więc korzyści z użycia adnotacji nad wygenerowaniem metody w IDE
Ten aktor i postać Ghula wg mnie nosił cały serial na barkach. Całość jest bardzo dobra ale jak pojawia się Goggins na ekranie, to zaczyna być jeszcze lepiej. #fallout #seriale
na internecie spotkałem się ze skrajnymi opiniami, jedni go bardzo kochają, inni go szczerze nienawidzą. W moim przypadku, używam Lomboka od półtora roku i raczej byłbym szczerze zawiedziony gdybym wpadł w projekt, który go nie używa. Jedyny problem jaki miałem z Lombokiem, to StackOverflow na equals w hibernatowej encji, w tym wypadku ograniczam się do anotacji dla getterów, setterów i buildera.
#prograomwanie #java
Imo dla samego buildera warto dodać