Wpis z mikrobloga

Mirki help. Mam #mitsubishi #lancer 2.0 dohc dziś nagle zaczęło coś stukać w komorze silnika. Stuki nieregularne, niezależnie od obrotów prędkości itp. Zajrzałem pod maskę, wyglada to tak, ze na dole patrząc od frontu po lewej stronie nie zawsze obraca się coś co wyglada tak jak na zdjęciu. Czy można z tym jeździć czy lepiej od razu mechanik? #awaria #mechanikasamochodowa
cyckonauta - Mirki help. Mam #mitsubishi #lancer 2.0 dohc dziś nagle zaczęło coś stuk...

źródło: comment_C0I8Dq8HtbayvROpksMHAyNhXIqG1hzm.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
@cyckonauta: sprzęgło od klimatyzacji - jak siądzie to może się zablokować i zerwać pasek jeśli sprężarka jest padnięta. jeśli na tym samym pasku masz alternator i wspomaganie to lepiej pojechać do mechaniura.

jeśli sprężarka jest sprawna to jedyną konsekwencją może być brak klimy lub permanentnie działająca.
  • Odpowiedz
@strikingsurface: auto było u mechanika i między innymi była ogarniana klima. Mówił coś o elektromagnesie bodajze w kompresorze klimy, ale wszystko chodziło idealnie. To jest tak, ze pasek normalnie się kręci, ale to sprzęgło się jakby zacina co jakiś czas, lub pracuje takimi skokami. I właśnie wtedy słychać postukiwanie. Trochę mnie to niepokoi szczerze mówiąc. Wyglada jakby miało jakiś luz, ale w nocy przy świetle latarki z telefonu to nie
  • Odpowiedz
@cyckonauta to jest tak, ze jak właczasz klime, to to sprzegli sie blokuje i zaczyna przenosic naped z paska na kompresor klimy. jak padnie to albo sie zablokuje i bedzie caly czas przenosic naped, albo nie bedzie go wcale przenosic. nie wiem jak jest sterowany kompresor(w sensie, czy termostat w czasie pracy rozlacza sprzeglo), ale kak sie zablokuje na stale, to moze nie byc to zdrowe dla kompresora

no i to
  • Odpowiedz
@strikingsurface: właśnie wrażenie było takie ze po włączeniu klimy na max stukanie narasta, sądziłem ze to wentylator ma luz i puka, ale ten trzyma się sztywno. Później w trakcie jazdy, na postoju również zaczęło się to stukanie i tak jak pisałem przycinanie lub praca skokami. Zaczęło się nagle, 2 godziny temu było Ok, w trakcie jazdy zaczęły się te stuki.
  • Odpowiedz
@cyckonauta: być może raz się obraca a raz nie bo klima się wyłącza jak uzyska ustawioną temperaturę a później znów włącza gdy ta wzrośnie?
  • Odpowiedz
@Sarg: jak schłodzi to ustawionej temp to dmucha słabiej jakby utrzymując tą temperaturę zadaną. Ale przy wtłaczanej klimie tez się przycina i stuka.
  • Odpowiedz
@strikingsurface: zacina się i pasek trze, mimo ze klima dmucha. Film znaleziony ale najbardziej odzwierciedla sytuacje u mnie. Gdzieś tam w komentarzach było ze wyjęcie podkładki zmniejsza luz i niby przestaje się zacinać ale to raczej druciarstwo doraźne.
  • Odpowiedz