Wpis z mikrobloga

Mirki szybkie pytanie. Specjaliści odpowiedzą w 30 sec ! Wyczyściłem gaźniki w 4T, dołożyłem dysze których brakowało (nie wiem, co za spec wcześniej macał palce) oraz wykonałem "stołową synchronizacje" - nie mam wakuometru.

Śruby mieszanki ustawiłem w pozycji fabrycznej (3 obroty od pozycji wkręconej na maks). Motocykl ładnie chodzi, trzyma obroty wkręca się nieźle (do 9k myślę, potem się dławi - nie mam obrotomierza). Jednak świece na 1 i 4 cylindrze są jeszcze lekko okopcone, 2 i 3 ładne, "kawa z mlekiem". Wcześniej były czarne jak smoła.

Pytanie następujące - śruby od mieszanki trzeba odkręcać czy dokręcać w takim wypadku? Druga sprawa ile? Domyślam się, że po pół obrotu.

#motocykle
  • 6
  • Odpowiedz
@martinez98 Zawory sprawdzone już w grudniu (przerobienie motocykla trochę trwało). Wszystkie mieszczą się w zaleceniach producenta. Motocykl u poprzedniego właściciela miał robioną generalkę - było to lat temu z 10, potem stał 6 lat w garażu nie odpalany i w takim stanie przyjechał do nas.
  • Odpowiedz
@cezu1: Wkręcasz - bogato, odkręcasz ubogo, i raczej po ćwiartce.
Ale to nie musi być takie proste :-)
Masz książkowo dysze na 1 i 4 garze? Bo czasem skrajne mają inna średnicę otworu.
Regulacja obsługuje tylko obroty jałowe, więc bez synchro gaźników się nie obejdzie.
Nie napisałeś czy stan świec jest po testach w jeździe czy tylko po kręceniu na jałowym.

Gx
  • Odpowiedz
@Gixaar Wszystkie dysze są jednakowe, primary 68 secondary 102.

No to mnie zagiąłeś, w sumie mogłem nie doczytać, że ta śruba reguluje tylko jałowe..
Stan świec oczywiście po jeździe, 10-cio minutowa przejażdżka.

Synchronizacja dopiero w połowie września, do tego czasu chciałem zrobić jak najwięcej sam :) Wiem, że jeszcze jest do perfekcyjnego ustawienia zapłon - ale on raczej może nie mieć wpływu na świece bo cewki pracują standardowo w trybie 1-3, 2-4.
  • Odpowiedz