Wpis z mikrobloga

Na Amerykańskiej wersji strony Tesli udostępniono już konfigurator modelu 3 dla każdego (nie wiem od kiedy ale ja zauważyłem dopiero teraz), jednak wciąż nie ma tej najtańszej wersji która miała kosztować 35k $

Najtańsza, najbardziej goła wersja kosztuje 49.000$
Najdroższa z przyspieszeniem 3,5 do setki (czerwony lakier, performance upgrade, białe wnętrze i autopilot) kosztuje 80.500$. Na wszystkie wersje czas oczekiwania jest 2-4 miesiące

Dla porównania, najbardziej goła wersja modelu S to koszt 78.500$ (najdroższa -155.500$)
Dla model X - 83.000$ i ok. 159.500$

No i teraz, czy nie uważacie że m3 jest jednak trochę za drogi jak na samochód który miał umożliwić szaremu człowiekowi wstąpienie do świata aut elektrycznych? Nie wiem czy będzie w końcu dostępna wersja za te 35k$ ale wydaje mi się że grubo ponad 130 tysięcy złotych za najbardziej gołą wersję auta to trochę za dużo jak na samochód dla mas.
Oczywiście mój wpis nie jest jednym z tych które próbują powiedzieć że Tesla nie jest warta tych pieniędzy bo nie robi brum brum i nie jest samochodem premium bo nie ma pierdyliarda przycisków w środku. Tesla jest warta tyle ile ludzie są w stanie za nią zapłacić i ja właśnie rozważam w przyszłości zakup ale dopiero jeśli w Polsce powstanie dobra sieć superchargerów i jakiś serwis/salon.
Co o tym myślicie, czy przez cenę samochodu ta technologia nadal jest poza zasięgiem zwykłego człowieka czy jednak 49k$ to już cena przez którą więcej ludzi zdecyduje się na przesiadkę do elektryków i z roku na rok rzeczywiście będziemy widzieć ich więcej na drogach (w Polsce nadal jest ich bardzo mało, w Warszawie przez dwa lata widziałem 4 razy :v im bardziej na zachód tym lepiej)
#tesla #elonmusk #samochody
  • 13
  • Odpowiedz
@Spearhead: ja uwazam ze brak wersji za 35k to rzecz negatywna. Jakby m3 byl do dostania za 35k to inaczej by patrzono na kompromisy w tym modelu.
No ale wiadomo ze jak popyt przewyzsza podaz to sprzedaje sie drozej. W sytuacji gdy tesla ma straty byloby glupota sprzedawac za 35 a nie 50.
  • Odpowiedz
@Spearhead: spokojnie, do końca roku ma być ta za 35k :)
Tesla po prostu nie może sobie teraz pozwolić na te za 35k bo strata byłaby za duża, lepiej poczekać trochę i dać im zarobić i wypuścić to auto, niż pozwolić by upadli i nie dostać w ogóle tego auta ;d

No ale musk na pewno to wiedział i z góry przecież mógł powiedzieć że najpierw będą puszczali wymaxowane opcje, po
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Spearhead: tak wysoka polska cena wynika głównie z faktu, że będzie to wszystko oclone i opodatkowane, a siła nabywcza naszej waluty jest bardzo mała. Strasznie ubolewam nad tym i to nie tylko w kontekście kupna Tesli. Typowy amerykanin będzie sobie mógł kupić tę najtańszą wersję bez większych wyrzeczeń, więc faktycznie jest to auto dla mas.

@Logart: @GokuMK: Tesla w tym momencie sprzedaje droższe wersje, bo ma na nich większą
  • Odpowiedz
@Spearhead: nie, nie uwazam zeby to bylo drogo te 35 tys usd. Podstawowy blad to przeliczanie na zlotowki. Kogo to obchodzi? Przelicz na euro, funty czy korony norweskie. Te 35k usd to 288k norweskich koron, srednia roczne wynagrodzenie w Norge to ponad 400k wiec sam sobie odpowiedz czy to duzo.
  • Odpowiedz
@Spearhead: Dla przeciętnego Polaka model 3 jest daleko poza zasięgiem finansowym. My w statystycznej większości kupujemy auta stare za 10 - 30k zł. Smutne to ale prawdziwe. Tesla to nie jest auto dla polskiego robotnika.
  • Odpowiedz
Przelicz na euro, funty czy korony norweskie


@jasonfly: to też trochę bez sensu, mówimy w końcu o cenie w Ameryce. Ceny w Europie po dodaniu ceł i VATu też będą odpowiednie wyższe więc nie można ot tak przeliczyć na eur.

A fakt jest taki że $35k to sporo, Hondę Civic można kupić za $16k. Zmaksowaną opcje z bajerami (m.in. bardzo dobre ACC + trzymanie pasa ruchu więc trochę autopilot) za ok
  • Odpowiedz
@sakfa: @Zbinon: pamiętajcie, że elektryk zawsze ceną przegra ze spalinówką.
Koszt baterii to 6-12k$ w autach o zasięgu 200km+

np. w Renault można kupić auto bez baterii. Tańsze ~20-30k PLN, ale za leasing baterii płaci się około 350-500 PLN ( zależy od przebiegów rocznych ).
  • Odpowiedz
@sakfa: to jest skomplikowany temat bo ta podawana przez ciebie Civic znajduje sie w top 5 najczesciej oddawanych aut przy zakupie modelu 3. Jest dokladnie tak samo jak z modelem S, ludzie po podliczeniu wieloletnich kosztow obslugi a to przeciez nie jest tylko benzyna dochodza do wniosku, ze bardziej oplaca im sie kupic dwa razy drozszego elektryka.
  • Odpowiedz
@Spearhead: Przede wszystkim popełniasz podstawowy błąd i przeliczasz ceny na złotówki, czyli walutę kraju, w którym prawie nikt nie kupuje nowego samochodu, żaden samochód z salonu nie jest samochodem dla mas w naszym kraju. Z tego co się orientuję tam gdzie Tesla ma oficjalną dystrybucję to sprawa wygląda nieco lepiej. Koszty utrzymania też wyglądają zupełnie inaczej np. pierwsza wymiana klocków hamulcowych po 250tyś. kilometrów to dla zwykłęgo śmeirtelnika zupełna abstrakacja. Sam
  • Odpowiedz