Wpis z mikrobloga

@Fran_Bow: A żebyś wiedział. Gothicowi najzwyczajniej w świecie toporna mechanika, modele i grafika pasowała. Taki ta gra miała klimat - mroczny. Gothica gra się dla fabuły, genialnym dowodem na to jest pierdyliard modów tworzonych do dziś (w 2018 xDDDD) na silniku jedynki. Ot co.
@Fran_Bow: Jak ulepszają, to niech robią to dobrze. O ile faktycznie, grafika jest ciut lepsza w trójce, to mi nie pasuje aż tak, bo straciła ten mrok. Modele właśnie cofnięto w rozwoju unowocześnieniami, bo w G3 postacie wyglądają jakby były otyłe. Ogromny tułów i malutka głowa wystająca ze zbroi. Mechanika to samo. Tak unowocześnili, że bijąc się z dzikimi bestiami, jedna czeka na drugą aż ty ją zabijesz. A zabijesz, bo
@WedrowiecAtte Wyleciało mi z głowy że w trójkę gram z paczami i dodatkami, bo oryginał jest niegrywalny trochę.
Zły przykład podałem, ale mimo wszystko uważam że takie stanie w miejscu to nie jest dobry pomysł
@Fran_Bow: @WedrowiecAtte: @Sadar:
Ja bym chciał zobaczyć:
- prequel zamiast kontynuacji - cała historia Beziego jest już dość mocno wykorzystana, w kolejnych częściach postacie się coraz bardziej starzeją, a ich lore ma już pewne zakończenie (nie licząc Beziego i Xardasa w zakończeniu Adanosa). Dodatkowo taki prequel może zachęcić nowych graczy, do zagrania we wcześniejsze części i jednocześnie nie odrzuci (ktoś może być zniechęcony faktem, że gra w czwartą część
@Edi93: nie rozumiem potrzeby balansu w tego typu grach ani wprowadzania poziomów trudności. Poziom trudności w zależności od wybranego obozu to tak subtelne i czyniące świat bardziej wiarygodnym rozwiązanie, że dziwi mnie fakt, że inne gry tego nie kopiują i wolą zamiast tego sztampowe łatwy, normalny B R U T A L N Y.
@DaIeCooper:
Co do balansu, to chodziło mi o to, by różne drogi rozwoju postaci były w stanie między sobą konkurować (wg mnie w NK magia była na samym starcie zbyt oporna, a w podstawce nie było rozróżnienia między łukami i kuszą oraz nie zadawały obrażeń szkieletom i golemom, co było dość nieporęczne do tego typu grania). W Elexie ponoć miotacz ognia (czy jakoś tak), jest niebywale overpowered i zapewnia zupełnie inny
@Edi93: i ta niekonkurencyjność jest w mojej opinii wbudowanym poziomem trudności. Jeśli chodzi o pieniądze, moim zdaniem w erze ubi-gier Piranie z dużo mniejszym budżetem powinni celować w konkretny typ gracza tak jak zrobili to From Software z Soulsami i Bloodborne. Swoją drogą czy Arcania nie była taka "dla każdego"? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@DaIeCooper
W Arcani mamy historię w świecie Gothica, bohater nie jest bezim, a twórcy nie są piraniami, a historia jest słaba.
Mechanicznie jednak jest całkiem niezła w przeciwieństwie do gier Piranii ( ͡º ͜ʖ͡º).
Przede wszystkim to powinni postarać się "wybić", a na hardcore modzie to jest mało prawdopodobne. Starzy fani się ucieszą, ale co z tego, jak oni są już dosłownie starzy i jest ich coraz
@Edi93: nie twierdzę, że nowy gothic powinien być uber trudny, tylko o to, że nie powinien pozbywać się swojego charakteru. Tworząc grę opartą o sprawdzone systemy i przystępną dla każdego siłą rzeczy wchodzisz na ring z grami AAA, które prawdopodobnie robią to wszystko lepiej. Balansowanie wszystkiego i wybór poziomu trudności jest moim zdaniem małym ale jednak krokiem w tym kierunku.