Wpis z mikrobloga

Czołem Wykop!
Czas na kolejny raport z prac nad moją grą. Wołam wszystkich plusujących mój ostatni wpis z marca.

[Strona gry na Steamie](http://bit.ly/2kTaK4I
Album ze screenshotami z gry na imgurze

Dla niewtajemniczonych: tworzę grę typu roguelike RPG, która w tym roku będzie wydana na Steamie. Gra ma być dla mnie ciekawym projektem do CV, ponieważ po jej ukończeniu i dalszym doszkoleniu się będę szukał pracy jako programista (prawdopodobnie front-ent, chociaż ostatnio myślę nad gamedevem).

Sama gra #!$%@? się bardzo unikalnym systemem walki w którym wykorzystujemy talię składającą się z kryształów w czterech kolorach. W czasie eksploracji lochów walczymy z przeciwnikami, badamy obiekty i radzimy sobie z losowymi wydarzeniami. Pomiędzy kolejnymi misjami możemy ulepszać zdolności naszych bohaterów, kupować im lepszy ekwipunek i wzmacniać używane kryształy. Grę tworzę od kwietnia 2017r wrzucając od czasu do czasu informacje o progresie na Wykop.

A więc co nowego w porównaniu do mojego ostatniego wpisu?
- datę premiery przesuwam niestety na wrzesień/październik. Sama gra będzie praktycznie gotowa na przełomie czerwca i lipca, ale będę chciał jeszcze poświęcić 2-3 miesiące na testy i bardziej intensywny marketing.
- cena raczej się nie zmieni względem tego co pisałem ostatnio (8-9zł). W praktyce będzie to pewnie ok. 9,50zł w dniu premiery ☺ Na bieżąco pracuję nad wersją angielską i polską, także na 100% podczas premiery zagramy po polsku
- ukończyłem już prace nad zdolnościami, uzbrojeniem i trzema strefami które pojawią się w grze. Dwie strefy będą miały po 5 poziomów, a trzecia strefa będzie miała 3 poziomy. Każdy z poziomów będzie można przejść ponownie z innymi nagrodami.
- niestety nie ma szans na losowe generowanie terenu w poszczególnych misjach, bo jest z tym za dużo pracy. Loot, przeciwnicy, obiekty wciąż będą się oczywiście zmieniać przy ponownym przechodzeniu misji.
- dodałem więcej animacji, płynnych przejść, więc gra będzie na pewno przyjemniejsza w odbiorze
- fabuła w grze będzie szczątkowa – historia wprowadzająca i dalsze misje prowadzące do głównego celu. Bardzo chciałbym zrobić coś więcej, ale się nie wyrobię. Nie bez powodu też w wielu miejscach opisuję grę jako dungeon crawler/roguelike (w których to fabuły często nie ma za wiele). No a RPG w nazwie jest po to, żeby poszerzyć grupę docelową ;)
- dostaję sporo wiadomości z pytaniami proces tworzenia i wydawania gry. W związku z tym rozważam stworzenie osobnego znaleziska już po zakończeniu prac, w którym opowiem i opiszę jak wygląda wydawanie i tworzenie gry jako solodev. Wiele rzeczy zrobiłbym teraz inaczej gdybym miał ta wiedzę którą mam teraz. Zauważyłem też, że mało jest takiej wiedzy w internecie po polsku. Chciałbym więc uchronić innych przed popełnianiem tych samych błędów. To wszystko jednak pewnie dopiero w październiku/listopadzie.

Na górze zamieściłem również link do albumu ze screenshotami na imgurze jeśli ktoś chce zobaczyć co się pozmieniało ☺ Następny update pojawi się kiedy wszystko będzie już gotowe. Prawdopodobnie będzie to sierpień.

Pytania? Sugestie? Piszcie w komenatrzach, w wiadomościach prywatnych lub mailowo na contact@mrealms.com.

Linki dla zainteresowanych:
Strona gry na Steamie
Strona gry
„Strona” gry na Facebooku
Tag do obserwowania: #mrealms
itharius - Czołem Wykop!
Czas na kolejny raport z prac nad moją grą. Wołam wszystkic...

źródło: comment_L1oNxINkpQsLWQCLNEpfynfsWXdzN9VG.jpg

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
@pkrr: dzięki za miłe słowa :) Zaczynałem w 2007 od C++ w Visual Studio, ale potem na czas liceum przestałem się tym interesować. Byłem przekonany, że ta branża mnie wykończy psychicznie ^^ Pod koniec studiów w 2017 wróciłem do programowania żeby przez cały 2017 i część 2018 tworzyć grę i pracować. Teraz od maja wyłącznie pracuję nad grą, żeby po jej ukończeniu i wydaniu mieć trochę pieniędzy, które pozwolą mi
  • Odpowiedz
@Kaiborr: prawda jest taka, że wszystkiego można się nauczyć. Znajomi mnie czasem pytają jak to możliwe że teraz nie mając już pracy jestem w stanie dzień w dzień siedzieć nad grą od 9 do 17. (niedziele wolne ^^) A prawda jest taka, że (w bólach) wyrobiłem w sobie po prostu nawyk samodyscypliny i jest to teraz dla mnie naturalne :)
  • Odpowiedz
@itharius: też bym musiał taki nawyk sobie wyrobić ale nie wiem czy mi się chce ( ͡° ͜ʖ ͡°) a co do nauki to wiem już jakiś czas temu podstawy ogarniałem ale nie wiem czemu odpuściłem
  • Odpowiedz
@Refusek: wiem, ale gra jest zaprojektowana tak, żeby każdy poziom wystarczyło przejśc 1-3 razy. Niestety muszę z niektórych funkcji rezygnować, bo nieopłacalne jest robienie tego dla tych 5-10% graczy którzy mogli by grindować każdy poziom po 10 razy. Jak starczy czasu, to postaram się zrobić kilka różnych map dla danego poziomu :)
  • Odpowiedz
Napisane jest to w GML (Game Maker Language), czyli autorskim języku dla programu Game Maker. Wielu osobom może się wydawać, że jest to prosty program w którym gry robią się same, ale przy bardziej złożonych grach nic nie zrobi się "samo". Przykładowo na ten moment w projekt ma 35 000 linijek kodu. Oczywiście wiadomo, że im mniej linijek tym lepiej, ale powinno to dać mniej więcej pojęcie ile to wymaga pracy. Jeśli
  • Odpowiedz