Wpis z mikrobloga

Cześć! Czy ktoś z Was ma taki problem z Windows 10, że co jakiś czas podczas normalnego działania systemu system się ścina? Mysz i klawiatura stają się nieresponsywne a ekran zamrożony. Po restarcie komputera oczywiście rozpoczyna się aktualizacja systemu.

Nie wiem czy zgłaszać na gwarancję sprzęt, czy pisać do Microsoftu.
  • 13
@MaddoxX1911: Problem mam na dwóch komputerach. Stacjonarnym i nowym laptopie. Na obu oryginalny Windows 10 w wersji Home 64-bit. Próbowałem robić format do najnowszej wersji na stacjonarnym i sprawa wygląda tak samo. oddanie dysku SSD na gwarancję również nie naprawiło problemu.

Na laptopie mam o tyle gorzej, że zrobiłem dysk przywracania systemu. Więc o najnowszej wersji mogę zapomnieć.
@miliatus: Miałem podobny problem na stacjonarkach (kilku z tej samej serii z prockiem G4560, płyty asrocka). Zacznij od aktualizacji BIOS - u mnie dopiero to załatwiło sprawę (aktualizacja miała w opisie poprawki w mikrokodzie do obsługi Inteli). Po drodze zmieniałem zasilacz, wyłączałem oszczędzanie energii do USB, wyłączałem jakąś opcję dot. wydajności ssd w apce od Intela, która startowała z systemem.
@Nashwb: W stacjonarce mam płytę ASRock H110M-HDV i jak teraz sprawdziłem to nie ma żadnych nowych aktualizacji. Na stronie producenta również nie znalazłem. Staram się raz na tydzień sprawdzać aktualizacje do wszystkiego (jak dbasz takie masz)

W laptopie wersja BIOSU najnowsza zgodnie z aktualizacjami przez program Dell Update (od pierwszego uruchomienia 2 tygodnie temu były instalowane chyba 3 aktualizacje BIOSu)
@MaddoxX1911: Testy SSD dysku w stacjonarce robiłem zaraz po zwrócenia dysku z gwarancji. Zainstalowałem sobie nawet taki program Crystal Disk Info i przez dłuższy czas nie zauważyłem żadnych problemów.

Dysk SSD Samsunga w laptopie Dell robiłem programem Dell Utility czy jakoś tak i mówi, że wszystko w porządku.