Wpis z mikrobloga

Witam,

Chwale sobie uslugi paczkomatowe. Jest to bardzo wygodne, szybkie i bardzo czesto z ich uslug korzystam. Zawsze jednak korzystalem z paczkomatow z jednej strony, ze strony odbiorcy. W zeszlym tygodniu mialem nieprzyjemnosc skorzystania z uslugi wysylki za pobraniem... Nie wiem jak inne firmy dzialaja na tym polu (moze tak samo) ale praktyka dla mnie jest bardzo dziwna.

2 sprawy.

1.Sprawa:

Zamowilem etykiete na wysylke, koszt 50pln. Trzeba przelac pieniadze na ich wirtualne konto. Koniec koncow nie wykorzystalem tej etykiety wiec poprosilem o zwrot tej kwoty spowrotem na moje konto bankowe. I momentalnie z mojego 'wirtualnego' konta kasa zniknela ale tez nie pojawila sie na moim koncie bankowym. Na pytanie, kiedy moge spodziewac sie przelewu dostalem odpowiedz ze 30 dni... Czyli przez 30 dni nie moge korzystac z moich wlasnych pieniedzy. Nie mam ich ani na koncie paczkomatowym aby realizowac przesylki ani na swoim bankowym. Mocno dziwna praktyka.

2.Sprawa:

Wyslalem paczke za pobraniem. Ktos odebral przesylke 26.01. Sprawdzam konto czy sa juz pieniadze (pare tysiecy zlotych) zaraz po odebraniu paczki i znow zdziwnie. Srodkow brak. Nastepnego dnia to samo wiec napisalem z pytaniem czy wszystko jest ok, bo nie mam moich pieniedzy na koncie. W odpowiedzi dostalem informacje, ze przelewy realizuja do 5 dni roboczych (czyli de facto tydzien czasu)... Ponownie, nie moge korzystac ze swoich srodkow nie wiadomo w sumie dlaczego przez okres tygodnia.

Podsumowujac. Wiem, ze pewnie te informacje sa gdzies dostepne w regulaminie i ze moglem sie z nimi zapoznac i ewentualnie wybrac inny sposob wysylki. Nie wiem tez jakie praktyki sa w innych firmach ale nie podoba mi sie, ze nie mam mozliwosci korzystania z moich wlasnych pieniedzy przez tak dlugi czas. W moim przypadku to tylko pare tysiecy zlotych zamrozone na tydzien + 50 pln na miesiac ale mnozac to przez ilosc ludzi korzystajacych z tych uslug spodziewam sie ze firma gromadzi maly majatek nie swoich pieniedzy na czas zdecydowanie dluzszy niz logika by podpowiadala. Ot, jak dla mnie, dziwna praktyka. A co Wy sadzicie?
  • 1
@GrzesTSW To prawda, wiele usług tak kuleje. U mnie dwa ostatnie podobne przypadki:
1. Zamówiłem obiad na pyszne.pl, po paru minutach telefon, miła pani tłumaczy, że knajpy nie ma od pół roku a kasę wrócą na konto do 4tygodni. Trochę przypał, ja zapłaciłem od razu, zwrot za miesiąc. Niby tylko 65PLN ale jednak.
2. Wysłałem paczkę za pobraniem z PS3, dwa tygodnie od odebrania do przelewu, poczta Polska.