Wpis z mikrobloga

Jako że niektóre pytania tutaj i poziom niewiedzy mnie przerażają, postanowiłem wypisać w punktach odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Jednocześnie proszę moderację o przypięcie tego wpisu.

1. Jakie telefony polecacie?

Obecnie największą popularnością cieszą się telefony rynku azjatyckiego. Do wschodnich tygrysów prezentujących najlepszy stosunek ceny do jakości można zaliczyć takie firmy jak: Kruger &Matz, Elephone, Oppo, Vivo, Xiaomi.

2. No dobra, znalazłem swój model. Jak i skąd go zamówić?

Telefony najlepiej zamawiać bezpośrednio z Chin. Telefony z Chin są dużo tańsze niż kupowane u polskich pośredników. Najbardziej polecane strony, na których możecie kupić sprzęt, to: Gearbest, Banggood i Aliexpress

3. Jaką metodę wysyłki wybrać? Polecam przesyłki o nazwie Unregistered Air Mail. Są to przesyłki nierejestrowane, które nie znajdują się w bazach danych polskich i europejskich służb celnych, a co za tym idzie szanse na VAT i Cło są nikłe. Przesyłki takie powinny przekroczyć próg naszego domu mniej więcej po dwóch tygodniach.

4. Co to jest to cło i VAT?

Cło jest to kwota, którą należy zapłacić, kiedy nasza przesyłka trafi w ręce Urzędu Celnego, a nasz produkt nie spełnia norm bezpieczeństwa CE. Cło wynosi obecnie 23% kwoty zamówienia. Opłatę należy uiścić odbierając od listonosza przesyłkę. Warto nadmienić, że podatek ten dotyczy tylko zamówień powyżej $50. Dlatego warto poprosić Chińczyka o zadeklarowanie kwoty rzędu $20. Wtedy możemy być spokojni.

VAT natomiast jest ustawową opłatą od importu z zagranicy. Jeśli nas sprzęt zostanie wysłany kurierem (czego nie polecam), to musimy być gotowi zapłacić VAT w wysokości 22% zamówienia. Opłatę należy uiścić w odpowiednim Urzędzie Gminnym, w dziale windykacji i rachunkowości. Należy zabrać ze sobą wyciąg z konta z dowodem zakupu.

5. No dobra, mamy telefon ale się zepsuł. Mamy się martwić?

Jeśli telefon ulegnie zepsuciu, to żaden problem. Chińczycy, Japończycy i inne nacje azjatyckie działają w myśl zasady "Klient nasz Pan". Wystarczy odesłać towar za pobraniem do sklepu, z którego go kupiliśmy i spokojnie czekać na nowy.
#gearbest #alliexpress #andczejpoleca #banggood #joybuy #autorskieniezajumane
  • 14
  • Odpowiedz
@kruprz:
@Fakemirror:

Co do punktu 5. - Kupiłem Chińczyka w czerwcu, jakoś we wrześniu zaczął świrować mi dotyk.
Objawia się to tym, że szeroki na 1/2cm pasek na wysokości 3/4 ekranu zupełnie nie reaguje, bądź też świruje jakbym szybko przesuwał palcem po ekranie. Nie dzieje się to zawsze, ale bardzo często, na przykład teraz, i mnie #!$%@?.
Żeby coś wcisnąć muszę obracać telefon do poziomu żeby dany przycisk zmienił
  • Odpowiedz