Wpis z mikrobloga

#obrabiarki #cnc
Dobry wieczór drogie Miraski i Mirabelki.
Dostałem szybką propozycję wskoczenia na wolne miejsce na kurs Operator/Programista CNC.
Nie ukrywam, że jestem prawie zielony w temacie, moja wiedza na ten temat sięga półgodzinnej lekturze z pomocą google.
Powiedzmy, że nie mam szczególnie sprecyzowanych planów na swoja przyszłość i mam czas na odbycie tego kursu.
Jak wygląda praca z tym związana? Czym się różni operator cnc od programisty? Ciężko o pracę w tym temacie mając średnie + kurs? Na programiste obowiązkowe wyższe studia?
Ewentualnie pare słów od siebie jak już masz z owym zawodem styczność, coś na zachęte bądź zniechęte ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 8
Zależy od skomplikowania maszyny i wyrobu
Np. zwykły laser/plazma to zazwyczaj masz wygenerowany program z rysunku i jest dość łatwo to opanować gorzej jak zaawansowaną tokarke gdzie wymiana materiału i i narzędzi jest automatyczna
@sprytny-wegorz: Wykształcenie nie ma większego znaczenia. Liczą się umiejętności.

Różnica pomiędzy operatorem, a programistą zależy od firmy. Tam gdzie jest stała produkcja to operator zwykle jest guzikowym, który ładuje magazyn narzędzi, zmienia detal i naciska zielony guzik. Programista natomiast walczy tam o skrócenie czasu o sekundę. W małych firmach przy produkcji jednostkowej operator sam programuje sobie maszynę, a programista CAM wkracza gdy pojawiają się skomplikowane detale. Operator nie musi potrafić modelować
@knopers666: @tomsonyot: @Tooroo: Dziękuje Panowie za odpowiedzi, szczególnie ta ostatnia mocno wyczerpuje tematy o które pytałem. Właściwie jest to 55h kursu ale rozumiem co miałeś na myśli - kwestia doświadczenia, obycia ze sprzętem, półproduktami i generalnie wdrążenie się w to środowisko.
W ramach jakby ktoś chciał jeszcze coś dodać to śmiało, chętnie poczytam jak najwięcej.