mirki szybkie pytanie, chce zrobic pierwszy projekt w javafx i tam buttony nie odwołują się do id w fxml , jak odróżnic np 3 buttony? bo programuje w androidzie i tam jest logicznie Button button = findViewById(R.id.button_id); a w javafx Button btn = new Button(); btn.setText("Say ‘Hello World’");
będze wdzięczny za link do jakiegos dobrego tutoriala ( ͡°͜ʖ͡°)
@piterRRR: Jak używasz fxml (fuj) i chcesz powiązać z nim buttony, to w kontrolerze trzeba porobić pola reprezentujące te przyciski, opatrzone adnotacją @FXML. Id w fxml musi być taki jak nazwa zmiennej. Ot, całe czary-mary.
@Pietrovski: bo rzeźbienie tego z palca to koszmar, a do Scene Buildera jakoś nie mogę się przekonać - zanim się przeklikam, to zdążę napisać czego mi trzeba.
Obecnie bawię się alternatywnym rozwiązaniem (DSL z TornadoFX) i na ten moment jest więcej niż obiecujące.
@zjadacz_wyjadacz: Ale wydaje mi się, że projekt z fxml, jest o wiele czystszy (podział na kontroler i widok), poza tym zawsze możesz odpalić sobie scene buildera i zobaczyć jak dana scena wygląda.
mirki szybkie pytanie, chce zrobic pierwszy projekt w javafx i tam buttony nie odwołują się do id w fxml , jak odróżnic np 3 buttony?
bo programuje w androidzie i tam jest logicznie Button button = findViewById(R.id.button_id);
a w javafx Button btn = new Button(); btn.setText("Say ‘Hello World’");
będze wdzięczny za link do jakiegos dobrego tutoriala ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@FXML. Id w fxml musi być taki jak nazwa zmiennej. Ot, całe czary-mary.Obecnie bawię się alternatywnym rozwiązaniem (DSL z TornadoFX) i na ten moment jest więcej niż obiecujące.