Wpis z mikrobloga

@dejmiejn:
Jak wyglądają ceny np kompletu hamulców? Wiem, że rozrząd jest na łańcuchu, więc dosyć bezawaryjny, ale może masz jakieś spostrzeżenia co do silnika. Ogólnie to auto daje dużo frajdy? Spalanie realne raczej 8 w mieszanym czy bardziej się nastawić na 10? Styl jazdy mam raczej oszczędny, ale może się zmienić po zakupie tego auta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@dejmiejn: a no i jeszcze jedno, wnętrze. Do Mercedesa raczej porównywać nie można, ale ogólna jakość wykonania jest porządna? I tak się umówię na jazdę próbną, ale chciałbym się jakoś zorientować wcześniej. Jest też bliźniaczy model subaru, tylko jest trochę słabiej dostępny.
  • Odpowiedz
Moja ma dopiero 58k na liczniku więc nie miałem jeszcze przyjemności płacić za wymiana klocków lub tarcz. Przez 30k jakie nią przejechałem nie miałem żadnych problemów z silnikiem. Moje średnie spalanie na tym dystansie to 9.5, w mieście przy mojej jeździe spała 10.5-11 przy dynamicznej jeździe. Wnętrze nie rozpieszcza miękkimi tworzywami ale według mnie ok. Jeśli szukasz jakości wykończenia na poziomie golfa to raczej się zawiedziesz. W tym aucie oczywiste jest że
  • Odpowiedz
@dejmiejn: W każdym razie, dziękuję za odpowiedź. Mam nadzieję, że po jeździe próbnej będę miał podobne wrażenia. Jako, że jestem jeszcze młody i chcę się trochę pocieszyć życiem to jakość plastików nie jest dla mnie aż tak ważna jak frajda z jazdy. Na późniejsze lata i tak trzeba będzie coś bardziej rodzinnego kupić, żeby gówniaki pomieścić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@krzysztof-kantoch-5: miałem GT86. Ceny części jak w typowym samochodzie, rozrząd na łańcuchu ale w pełni bezobsługowy nie jest. Wnętrze plastikowe, bez zbędnych bajerów. Dla mnie duża zaleta. Bardzo przyjemne w prowadzeniu, łatwiej zerwać tył niż w Polonezie. Mnóstwo części tuningowych. Jeżeli nie przeszkadza ci fakt, że na światłach zrobi cię każdy Passat w dieslu, to kup. W przeciwnym wypadku poszukaj czegoś szybszego albo pomyśl nad turbo-kitem.
  • Odpowiedz
@krzysztof-kantoch-5 Mieszkam w reichu i powoli zaczyna mi doskwierac ze GT mało się nadaje do jazdy na autostradach. Jazda przez 10h do Polski jest mało komfortowa i utrzymanie przyzwoitego spalania oznacza jadę do 140kph. Potrzebuje więc drugiego auta do lykania kilometrów. Dwóch zabawek mieć nie mogę, stąd zakup mx5 jako auta do wyglupow i dojazdów do pracy.
Dla mnie gt jest wystarczająco praktyczna, składana tylna kanapa robi robotę :) Służyła mi
  • Odpowiedz
@dejmiejn Ja też w reichu :) dokładnie okolice Stuttgartu, a Ty? Ja raczej autem nie planuje często do Polski jeździć. Samemu to jest katorga. A raz do roku jak jade to moze mi nawet 10 l spalić. Inna sprawa, że tutaj niekiedy i tak nie #!$%@? bo wszędzie korki. No chyba że się jeździ wieczorami :) ja do Polski zawsze w nocy jechałem np.
  • Odpowiedz
@krzysztof-kantoch-5: manual. Automat w tym samochodzie całkowicie psuje zabawę. To jest fajny samochód żeby nocą powariować po mieście. Zawieszenia trochę kondoniaste, a seryjne koła to nieporozumienie. Wrzucisz większe - jeszcze bardziej odczujesz brak mocy. O braku momentu nie wspominając - jak wrzucisz do bagażnika wkrętarkę z Lidla to potroisz niutonometry.

@dejmiejn: z tymi czterema dorosłymi osobami to trochę poniosła cię fantazja. Ja nie jestem jakiś długi i fotel
  • Odpowiedz
@lansvans Pisząc "upchnąć" dokładnie to miałem na myśli. Cztery osoby się mieszczą ale tylko awaryjnie i nie ma mowy wtedy o jakimkolwiek komforcie - ja muszę podnieść fotel i wsunąć kierownicę żeby ktoś z nogami się za mną zmieścić.
Wygląda na to że mamy podobny gust motoryzacyjny bo teraz miałem przyjemność być posiadaczem RX8. Pod względem miejsca to auta to limuzyna w porównaniu z hachiroku.
  • Odpowiedz
@AmokK: Ja jeździłem akurat wersją TRD i muszę powiedzieć, że bardzo pozytywnie :) esp pozwala na dosyć dużo, silnik się bardzo fajnie kręci. Na pewno warto zrobić jazdę próbną. Jedyny problem tego auta to strasznie drogie ubezpieczenie Vollkasko w Niemczech, ale myślę że przy tych cenach używanych egzemplarzy można zaryzykować Teilkasko :)
  • Odpowiedz