Wpis z mikrobloga

Mirasy i Mirabelki,
udzielam sie pod #grafika3d i #gamedev czasami nawet oferujac #praca w #pracbaza w Gdansku. Czesto ludzie pisza: 'jak sie dostac, co trzeba umiec, gdzie szukac, dej tutorial' i takie tam. Byliby zainteresowani wiekszym artykulem na te tematy i powiazane? Jak wejsc do branzy, troche wiecej o grafice (to moj poczatek w branzy), co robic, gdzie szukac. Ot taki poradnik :)

W sumie smialo zadawajcie pytania, na ktore potrzebujecie odpowiedzi w tym kierunku. Kiedys juz robilem ama, kope lat temu. Teraz moge rzucic kolejne swiatlo na nasza kochana branzunie.
  • 36
@Naxster: Umialem modelowac nieorganiczne rzeczy (enviro w skrocie), troche mapowac i prawie wogole teksturowac. No i ogolnie znalem sie troche na wszystkim (duzo teorii, lightmapy, lody, kolizje...)
Zacząłem z 2000 netto na uop w Krakowie. 3 dni po 18stce podjalem te prace.
@ofczy: no ja modeluje enviro, teksturowanie i mapowanie, stawka wyzsza. Czyli nie jestem nadpłacony... ani niestety niedopłacony :/

i latek trochę więcej na karku...
@ofczy: Nie wiem czy będziesz umiał mi odpowiedzieć ale:
Czy da się w ogóle stworzyć w jakiś projekt 3D bez korzystania z programów trzecich i mając przykładowo malutki budżet (powiedzmy 50 tysięcy)? Czy napisanie jakiegokolwiek narzędzia do modelingu etc, jest aż tak skomplikowane że prędzej wybuchnie 3 wojna światowa niż zakończę mój projekt?
Czy da się w ogóle stworzyć w jakiś projekt 3D bez korzystania z programów trzecich i mając przykładowo malutki budżet (powiedzmy 50 tysięcy)?


@Sinti: ale co ty chcesz zrobic w takim razie? Te 50 tys to na co, napisanie softu do 3D? Po kij?
@Naxster: nope. Doswiadczenie - skil mozesz ogarnac na asapie, tutoriale, softy, koledzy w firmie wyskilowani. Exp panie, exp! Najgorzej jest jak ktos Ci przychodzi i pyta "ej, jak ty wypalasz normalke? bo mi nie dziala" - no #!$%@?. Albo - zaimportowany obiekt do silnika ma odwrocone fejsy. To najbardziej wkurza, a to jest wlasnie exp. Marnowanie czasu innych pracownikow jest drozsze niz miesiac skilowania pracownika.